48

1.1K 215 491
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.


"We've found malignant cells from lymph tissue form in his brain."

Malignant cells, membawa maksud yang sama dengan cancer cells..

"Maksud awak, dia sakit balik, sama macam dulu?"

Dengan dada yang terasa sesak, tekakku mula terasa perit saat mengungkapkan persoalan tersebut.

Terlihat Seokjin hanya diam, menatapku dengan renungan yang seolah-olah bersimpati denganku, buatkan aku dapat meneka jawapan bagi persoalanku sendiri.

Perlahan-lahan kelopak mata aku pejamkan di saat dirinya mengangguk kecil.

"But this time, it's already spread from other part of his body to his brain or specifically in his spinal cord, causing a form of brain tumor in his brain.."

"He was diagnosed with CNS lymphoma, I'm sorry, Yerim.."

Dadaku terasa cukup sesak, tekakku semakin perit menahan tangisan saat kenyataan itu menyapa pendengaranku.

"Does he know about this?"

Tanyaku cukup perlahan.

Untuk seketika, Seokjin hanya diam menatapku sebelum dirinya mengangguk perlahan.

Terkilan, itu yang aku rasakan sekarang buatkan dadaku semakin terasa ketat menahan sebak.

Sekali lagi, kelopak mata aku pejamkan namun kali ini, terasa air mataku mengalir deras membasahi pipiku.

"Doktor cakap apa?"

"Saya cuma penat."

"Tipu..

Sebelum ni pun awak cakap macam tu.."

"Betullah. Buat apa saya nak tipu awak. Saya okay. Lagi pun esok pagi saya dah boleh balik dah.

Dahlah, jangan risaukan saya."

He lied.

.
.
.

"Yerim mana?"

Perlahan dirinya bersuara dengan matanya masih tertumpu pada Seokjin yang baru saja selesai memeriksa kadar denyutan jantungnya menggunakan stethoscope.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now