62

1.1K 242 289
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Kau orang berdua tidur dekat ruang tamu ni, jangan nak menggatal ya. Aku perhati dari dalam bilik."

Pesanku, siap cekak pinggang lagi sambil tenung Beomgyu dengan Somi yang dah ambil tempat duduk di atas toto yang terbentang elok di tengah-tengah ruang tamu rumah halmeoni ni.

"Nak buat apa je kalau dua budak kecik ni dah ambil port landing tengah-tengah antara kami ni?"

Rungut Beomgyu sambil tunduk, tenung Yeonjun dengan Naeun yang awal-awal dah terbongkang dekat tengah-tengah alam, antara dia dengan Somi. Penatlah tu seharian main.

"Padan muka. Awak dekat je dengan saya malam ni, saya kejutkan Yeonjun, suruh dia belasah awak."

Sempat pula Si Somi ni mengusik Beomgyu sambil mula mengambil tempat baring di sebelah Naeun lalu tubuh Naeun dipeluk erat.

Mentang-mentanglah sekarang ni dia dah jadi rebutan antara Beomgyu dengan Yeonjun.

Aku hanya menggeleng perlahan saat pasangan kekasih depan aku ni mula gaduh-gaduh manja depan aku.

Fikir sweet ke? Rasa nak je aku hanyutkan dua-dua sekali dekat pantai depan rumah halmeoni ni.

.
.
.

Masuk saja ke dalam bilik halmeoni, terlihat halmeoni sedang duduk berlunjur di atas katil dengan tangannya sibuk menyapu minyak pada kaki kirinya.

Dengan senyap, aku mengambil tempat duduk di hujung katil.

Terlihat halmeoni mengangkat kepala, menatapku sebelum dirinya tersenyum buatkan aku turut tersenyum.

"Sakit kaki ke?" Tanyaku lurus buatkan halmeoni tertawa perlahan.

"Sikit je."

"Sinilah. Biar Yerim tolong urutkan."

"Eh, tak apalah."

"Tak apa." Balasku lagi dengan tanganku mula mengurut pergelangan kaki halmeoni buatkan dirinya hanya mampu tersenyum dan memerhati.

Untuk seketika, tiada perbualan tercetus di antara kami.

"Dulu Jungkook selalu urut halmeoni sebelum halmeoni tidur. Urut sambil membebel, katanya dah tahu sakit kaki, sibuk nak kerja."

Cerita halmeoni buatkan aku memgangkat kepala, menatapnya.

Terlihat bibirnya menguntumkan senyuman lembut saat nama Jungkook meniti di bibirnya buatkan hatiku terusik.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now