.
.
.
Happy reading!🌼
Dengan cermat dan berhati-hati langkah aku atur menyusuri batu kerikil yang bertaburan di pinggir pantai ini.
Kini perlahan-lahan aku mengambil tempat duduk di atas salah satu batu besar yang terdapat di pinggir pantai ini, tempat kegemarannya dulu tiap kali dirinya datang ke sini.
Tanpa kata, aku hanya diam, menikmati pemandangan dan suasana pinggir pantai yang nyaman dan cukup menenangkan. Membiarkan bayu pantai sesekali menyapa lembut tubuhku.
Malam tadi, seorang diri aku drive sampai ke Busan dan sekarang aku di sini, di pinggir pantai berhadapan dengan rumah halmeoni.
Perlahan-lahan aku menunduk seraya tersenyum saat merasakan pergerakan baby menyapaku, nak bagitahu dia dah bangunlah tu. Kini tanganku mengusap perlahan perutku.
"Aegi tak pernah datang Busan kan? Hari ni omma bawa. Suka tak?"
Dah macam orang gila, aku berbual dengannya. Tawa perlahan aku hamburkan saat terasa tendangannya, memberi reaksi buatku.
"Kalau aegi nak tahu, appa suka duduk sini tau. Termenung sendiri, ingat omma lah tu, kan?" Gurauku walaupun terasa cukup hambar.
"Tapi tulah, appa dah tak sayang omma.. Tengoklah, omma pergi pun appa tak cari."
Tiada siapa buat aku untuk mengadu, segalanya aku luahkan padanya.
"Abang Jungwon pun dah tak sayang omma.."
Cerita pasal Jungwon saja mulalah mata aku ni berair. Masih terasa bersalah dengan dia. Padahal dialah yang paling manja dengan aku.
"Entah-entah kalau omma dah tak ada nanti, appa pun tak kisah.."
"Siapa cakap?"
Lantas kepala aku angkatkan saat terdengar suara seseorang yang cukup tidak asing buatku.
Terlihat dirinya cukup tenang mengatur langkah mendekati aku sebelum dengan selamba, dirinya mengambil tempat duduk di sebelahku.
Jungkook..
Sempat aku menoleh, melihat kereta Mercedes Benz miliknya yang terletak elok di sebelah kereta Honda Civic pemberiannya untukku dulu.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...