12

1.3K 202 165
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Disebabkan rasa ingin tahu, dirinya setia menunggu di luar wad. Sempat dirinya berbalas mesej dengan ibunya, bertanyakan keadaan isterinya sekarang.

Pantas Jungkook berdiri seraya menyeluk masuk telefonnya ke dalam poket seluarnya saat seorang doktor lelaki mula mengatur langkah keluar dari wad kecemasan.

"Siapa penjaga bagi pesakit bernama Kim Hana?"

"Saya." Tanpa berfikir panjang, pantas Jungkook bersuara seraya langkah diatur mendekati doktor itu.

"Awak suami pesakit?"

Terdiam sekejap Jungkook dibuatnya sebelum dia hanya mengangguk kecil.

"Awak jangan risau, keadaan isteri awak dah stabil, tapi keadaan janin isteri awak masih dalam keadaan lemah jadi saya sarankan untuk dia ditahan di wad untuk beberapa hari ni."

Jungkook hanya mengangguk. Sebenarnya dirinya langsung tidak mengambil kisah, hanya satu persoalan yang sedang bermain di fikirannya sejak tadi.

" Boleh saya tengok isteri saya? "

.
.
.

" Saya tak tahu macam mana dia boleh jumpa saya, saya rasa dia stalk saya. Beberapa minggu ni dia asyik ganggu saya. He threatened me to have an abortion.."

"Bukan ke aku dah cakap dekat kau? Buat laporan polis. Susah sangat ke?"

"Saya takut, Jungkook.."

Jungkook mengeluh. Rasa geramnya terhadap perempuan itu cuba ditahan memandangkan mereka masih di hospital dan keadaan perempuan itu yang masih lemah.

"Lepas ni mesti dia akan ganggu saya lagi, selagi saya tak ikutkan kata dia, dia akan ganggu saya. Tolong saya, Jungkook."

Rayu perempuan itu lagi, kali ini tangannya mula meraih tangan lelaki itu.

.
.
.

Sementara omma ke tandas, aku sibuk chat Jungkook tapi tulah, satu pun dia tak balas. Kata malam ni nak datang tengok aku kejap tapi tak ada pun.

Penat menunggu, akhirnya aku off kan phone aku and letak tepi.

"Puan Yerim."

Kepala aku angkatkan saat datang seorang jururawat menghampiri katilku buatkan aku bangun dari terus terbaring.

"Tadi ada orang bagi ni dekat saya, katanya suruh bagi dekat Puan. Nama Puan Choi Yerim kan?"

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now