42

1.3K 216 385
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

[1 tahun kemudian]

"Kita bela anak rabbit lah."

"Tanakkk!"

"Habis tu nak apa?"

"Nak babiii~"

"Ya tuhan, budak ni. Babi tak boleh bela."

"Huaaaa!!!"

Tergelak aku dibuatnya mendengar perbualan antara Jimin dan Yeonjun yang sangatlah random.

Umur Yeonjun baru tiga tahun lebih tapi dah banyak cakap walaupun kadang-kadang tak ada siapa faham.

Naeun pun dah start bercakap tapi masih belum lancar sepenuhnya dan kadang-kadang nak cakap benda lain jadi benda lain, sama macam Yeonjun.

Bila Yeonjun dengan Naeun berborak sama-sama dah serupa ayam bercakap dengan itik tapi last-last dua-dua angguk, macam faham. Comel je dua sepupu ni.

Kini aku menoleh, memandang Naeun yang sejak tadi berada di dalam dukungan seseorang.

Tuan Park, ayah mertuaku merangkap atuk kepada Naeun.

Bibir aku tak dapat menahan senyuman saat melihat appa yang melayan Naeun penuh mesra di bahagian buffet.

Siapa sangka Naeun menjadi penjernih dalam hubungan aku dengan appa. Walaupun taklah rapat mana tapi hubungan kami jauh lebih baik dari sebelum ini.

Pandangan aku beralih pula pada Jungkook yang sibuk tangkapkan gambar Beomgyu dan Somi.

Memandangkan lelaki saya ni reti tangkap gambar dan boleh dikatakan sama level dengan photographer bertauliah, dirinya pun merelakan diri untuk menjadi photographer di hari pertunangan adiknya dan Choi Beomgyu.

Dah bertunang dah adik ipar aku merangkap best friend aku. Dalam diam kawan baik aku ni ada speciality dalam menjinakkan buaya darat.

"Kenapa ni?"

Pandangan aku kini teralih pula pada Kak Yumi yang mula menghampiri kami, mungkin terdengar tangisan Yeonjun yang semakin menjadi-jadi.

"Anak awak ni ha, tiba-tiba nak bela babi." Komen Jimin, stress benar nampaknya buatkan aku tersenyum, menahan tawa.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now