.
.
.—🌼
"Nak ikut."
"Tak boleh, sayang."
"Kenapa tak boleh? Naeun dengan Jungwon boleh, kenapa saya tak boleh?"
Tanyaku tak puas hati seraya bercekak pinggang, tenung dia tak puas hati. Sejak tadi dirinya sibuk ke hulu ke hilir, bersiap-siap hendak ke kolej.
Terlihat dirinya tertawa perlahan dengan langkahnya diatur semula mendekati aku.
Pada masa yang sama tangannya bergerak cermat melilitkan jam tangan kesayangannya, pemberianku dulu di pergelangan tangan kirinya.
Cukup teliti walaupun tatapan matanya seratus peratus tertumpu padaku. Cair kejap kena tenung dengan laki sendiri.
Berapa kali dah jam tu rosak, sanggup dia baiki berulang-ulang kali padahal kosnya hampir sama dengan dia beli jam baru, yang lebih mahal dan berkualiti. Sayang katanya. Cieee.
"Sebab ni ha, budak kecik ni. Kalau tiba-tiba dia buat hal nak keluar awal, awak nak dia lahir dekat tepi padang?"
Tanyanya dengan jari telunjuknya selamba dok cucuk-cucuk lembut perut aku buatkan aku menunduk, tengok perut sendiri, haih dah lama tak nampak kaki sendiri.
"Habis tu awak sanggup tinggalkan saya? Kalau apa-apa jadi dekat saya dengan baby nanti macam mana?"
"Choi Yerim. Saya cakap apa sebelum ni?" Tanyanya lembut tapi tegas buatkan aku terdiam.
"Sebab tu saya suruh awak siap-siap, saya hantar awak dekat rumah omma. Nanti petang saya ambil. Okay?"
Tanyanya lagi dan aku masih diam, menunduk, tayang muka sedih.
"Yerim, janganlah macam ni."
Diam lagi.
"Saya janji saya balik awal."
Masih diam.
"Balik nanti saya belikan Mcd, nak?"
Terus terangkat kepala aku, pandang dia buatkan dia tergelak.
"Tak kiralah anak kita dah berapa, you're still the same yerim I used to know."
Tuturnya dengan senyuman seraya tangannya mengelus lembut rambutku. Terlihat dirinya tertawa saat melihat aku tak mampu menahan senyuman.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...