10

2.1K 293 113
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Sampai bila kau nak marahkan aku?"

Aku menoleh, memandangnya. Sejak tadi aku langsung tidak memandangnya namun kini aku merenungnya tepat dan tajam, geram dengan soalannya.

Disebabkan dia, aku hampir diperkosa untuk kesekian kalinya dan sekarang dia tanya aku ini?

" Sebab awak, saya hampir kena rogol lagi dengan lelaki tak guna tu awak tahu tak? Ini ke plan bodoh awak tu?"

Dia hanya diam tatkala aku memarahinya.

"But still, pakcik kau kena tangkap, thanks to me. Yes, you're welcome, sweetheart." Perlinya buatkan aku semakin menyampah dengannya.

"You know what, Jeon Jungkook, you are the most annoying person that I've ever meet and I'm totally hate you right now."

"Okay, love you too then."

Apa masalah dia ni?!

.
.
.

"Awak tinggalkanlah saya dekat tepi ni, nanti pandai-pandai lah saya tidur bawah jambatan." Arahku malas.

Dia hanya kerling aku sekilas sambil memandu dengan menggunakan hanya sebelah tangan untuk mengendali stereng kereta.

"Nampak aku ni macam jahat sangat ke? Tak kan aku nak biarkan kau tidur luar malam-malam ni? Kau tu perempuan."

"Mungkin tak kan ada yang nak kacau saya kalau diorang tahu saya ni dah tak ada dara."

Komenku selamba buatkan dia menoleh pandang aku namun aku buat-buat tak nampak, sibuk pandang luar.

Dia tidak membalas apa-apa, sebaliknya fokus pada pemanduannya.

Aku dan dia hanya diam sepanjang perjalanan kami sehinggalah kami masuk ke dalam kawasan perumahan elit.

"Kita dekat mana ni?"

"Kawasan perumahan aku."

"Nak buat apa dekat sini?"

"Nanti kau tahulah." Balasnya selamba sambil sibuk scan card sebelum masuk ke dalam kawasan perumahan tersebut.

Dapat aku rasakan yang dia ni orang kaya. Kereta yang dia tengah pandu ni pun jenama Mercedes-Benz. Kawasan perumahan dia pun bukan main mewah.

" Awak kaya ke?" Tanyaku, dah macam gold digger pula aku tanya macam tu.

"Taklah, mana ada aku kaya. Aku kan Jungkook."

Buat lawaklah tu katanya, tumbuk kang.

.
.
.

"Turunlah."

Arahnya bila enjin kereta dimatikan. Turun? Sekarang?

Kawasan halaman rumahnya yang luas aku perhati. Ada lagi dua kereta terparkir elok dekat sebelah kereta dia. Tak banyak bunga menghiasi halaman rumah, nampak sangatlah rumah bujang.

"Pekak ke? Aku cakap turun."

Aku pandang dia balik.

"Awak nak saya buat apa dekat rumah awak?"

"Turun jelah, nanti aku bagitahu."

"Tak nak." Pantas aku bersuara. Takut pula hendak masuk ke rumah dia, pulaknya berdua dengan dia, lagi takut.

"Kau tak percayakan aku?" Tuturnya dengan mata merenungku tepat. Namun aku hanya diam.

"Janganlah risau, aku bukannya duduk sorang-sorang dekat sini. Aku duduk berdua, dengan abang aku."

Lagi takut aku dibuatnya.

Kedengaran dia mengeluh.

"Jangan risaulah, abang aku gay."

Patut ke aku lega sekarang ni?

"Awak pun gay ke?" Tanyaku. Entah mengharap dia angguk ke geleng.

"Aku sukakan perempuan tapi yang pasti bukan kau. Dahlah, cepatlah keluar."

Damn.

.
.
.

"Mulai hari ni, ini bilik kau. Kau rehatlah. Esok baru kita ambil barang kau dekat rumah lama kau tu."

"Jungkook."

Baru je dia nak berlalu pergi, dia kembali memandangku saat aku memanggilnya.

Dia aku pandang lama. Tiada kata-kata yang dapat aku gunakan untuk luahkan apa aku rasa sekarang ni.

"Tak apa, aku faham kalau kau takut nak duduk dekat rumah tu lagi. Duduk je sini, lagi pun rumah aku ni banyak bilik kosong. Daripada aku bela hantu, baik aku bela kau. Aku dengan abang aku pun jarang ada dekat rumah. Jangan risaulah."

Seolah-olah mengerti, dia bersuara.

" Saya janji saya tak kan duduk lama dekat sini. Saya janji saya akan bayar balik semua duit awak bila saya dah kerja nanti. "

"Ikut suka kaulah." Balasnya selamba dan berjalan tinggalkan aku.

Belakang susuk tubuhnya yang sedang melangkah pergi aku renung lama sebelum tanganku menyentuh dadaku sendiri, merasakan degupan jantungku sendiri.

Kenapa aku rasa macam ni?

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now