.
.
.Sementara Jungkook mandi, aku gunakan masa yang ada ni dengan prepare hadiah hari jadi untuk dia. Tahun ni hadiah aku untuk dia special sikit, kena tunggu enam bulan lagi baru sampai.
Gambar scan ultrasound kandunganku yang aku simpan sejak appointment pertamaku di klinik tempoh hari aku letakkan di dalam kotak bersaiz kecil, sebagai tambahan aku letak juga stokin baby yang pernah dipakai oleh Naeun saat dirinya masih bayi dulu.
"Omma buat apa?"
"Prepare birthday gift untuk appa."
"Wah, nak tolong!"
"Meh sini."
Tubuh Naeun aku peluk dengan sebelah tanganku sebelum atas kepalanya aku kucup saat dirinya mengambil tempat duduk di atas ribaku.
"Adik!"
Tergelak aku bila Naeun menjerit teruja bila nampak gambar ultrasound kandunganku. Tak sangka dia masih ingat. Tapi tak dinafikan juga yang Naeun ni ada daya ingatan yang kuat, ikut ayah dia agaknya.
Aku hanya membiarkan saat tangannya mula mencapai gambar scan ultrasound tersebut. Dengan dagu aku rehatkan di atas kepalanya, aku turut sama menatap gambar tersebut dengan senyuman.
"Omma." Panggilnya seraya mendongak memandangku.
"Hmm?"
"Dulu Naeun pun duduk dalam gambar juga ke sebelum Naeun lahir?"
Tergelak aku dibuatnya saat dirinya polos bertanyakan soalan tersebut kepadaku.
"Taklah. Naeun dulu duduk dalam perut omma sebelum Naeun lahir. Kat dalam ni." Terangku sambil mengundur sedikit sebelum tangan aku letakkan di atas perutku sendiri.
Buat masa ni, aku cakap jelah dalam perut, kang cerita sampai rahim, payah juga aku nak terangkan rahim tu apa dekat si kecik ni.
" Ohh, tapi nape adik kat sini? " Tanyanya sambil mula duduk menghadapku. Jari telunjuknya mula menunding ke arah gambar ultrasound di tangannya buatkan aku tersenyum.
"Bukan. Itu cuma gambar adik dalam perut omma. Sekarang ni, adik dekat dalam ni, bukan dekat situ." Terangku lagi sambil jari aku menunding ke perut aku sendiri.
"Ohhh."
Terangguk-angguk dia sambil pandang perut aku buatkan aku tergelak.
"Omma."
"Iya, sayang."
"Nak anya agi."
"Hmm, tanyalah." Balasku lembut seraya tanganku mengusap lembut rambutnya.
Memang dah jadi kebiasaan buat aku dan Jungkook, melayan setiap persoalan dari Naeun tanpa jemu walaupun kadang-kadang soalan dia sungguhlah di luar kotak, KBAT pun kalah.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...