44

1.2K 234 176
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.


Sebaik saja aku mendapat tahu yang Jungkook dimasukkan ke hospital, terus aku bergegas ke hospital seorang diri, membiarkan Naeun duduk di rumah omma.

Masuk saja ke dalam wad yang menempatkan dirinya, kelihatan dirinya sedang terlantar di atas katil, terlihat dirinya sedang berbual dengan Seokjin yang turut ada di situ.

Langkah aku atur mendekati katilnya sebelum tanpa diduga, sepasang matanya kini tertumpu padaku buatkan Seokjin turut sama menoleh memandang aku.

Sampai saja aku di sisi katil, masing-masing diam, dapat aku rasa mereka menyembunyikan sesuatu dari aku, buatkan aku berdebar sendiri.

"Aku keluar dululah."

Jungkook hanya mengangguk saat Seokjin meminta izin untuk pergi. Sempat Seokjin menegurku sebelum dirinya mengatur langkah meninggalkan aku dan Jungkook sendirian.

Kini aku menunduk, terlihat Jungkook sedang merenungku sebelum dirinya tersenyum. Wajahnya yang masih terlihat pucat aku renung lama, risaukan dia.

"Naeun mana?"

Aku punyalah separuh mati risaukan dia, dia sibuk pula cari anak dara dia.

.
.
.

"Doktor cakap apa?"

"Saya cuma penat."

Wajahnya aku renung lama, tak percaya.

"Tipu." Pantas aku bersuara buatkan dia tergelak.

"Sebelum ni pun awak cakap macam tu.." Sambungku perlahan, tak semena-mena tubir mataku mula terasa panas dan membahang, teringat saat dirinya sakit dulu.

Kelihatan dirinya tersenyum saat perasan mataku yang mula berkaca. Terasa tangannya mengusap lembut rambutku.

"Betullah. Buat apa saya nak tipu awak. Saya okay. Lagi pun esok pagi saya dah boleh balik dah."

"Dahlah, jangan risaukan saya." Sambungnya lagi dengan senyuman.

"Tadi pergi klinik doktor cakap apa?" Tanyanya buatkan aku terdiam untuk seketika.

"Tak ada apa-apa, demam biasa je." Balasku.

Dengan keadaan dia sekarang, nanti-nantilah aku beritahu dia tentang kehamilan aku.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now