37

1.7K 271 69
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Maaflah,rumah halmeoni cuma ada dua bilik saja, tu pun lagi satu bilik dah jadi stor. Maklumlah halmeoni dah lama duduk sendiri, anak-anak, cucu semua memang jarang balik. Kalau balik pun semua memang tidur dekat ruang tamu."

Cerita halmeoni sambil sibuk membasuh sayur di sinki dan aku turut sama membantunya.

" Tak apalah, tidur dekat ruang tamu pun okay, saya tak kisah. "Balasku dengan senyuman.

" Tidur dengan Jungkook, tak apa ke?" Lain macam soalan halmeoni ni, mengusik aku ke?

" Atau kamu nak halmeoni tidur sekali dengan kamu berdua dekat ruang tamu? "

" Eh tak apalah, halmeoni tidur saja dalam bilik. Saya okay. Lagi pun kalau Jungkook buat hal, saya babap je dia. "

Gurauku buatkan halmeoni tertawa.

"Jungkook selalu cerita pasal kamu dekat halmeoni."

Haaa alang-alang nenek dia dah buka cerita ni, bolehlah aku korek rahsia.

"Macam mana dia berhubung dengan halmeoni? Balas-balas surat ke?" Tanyaku ingin tahu mengundang tawa halmeoni.

"Halmeoni ni walaupun dah tua tapi reti guna telefonlah tapi telefon nokia sajalah, ikat tepi."

Sempat halmeoni berhenti basuh sayur sebelum dia keluarkan telefon dari poket bajunya. Memang betullah, telefon nokia yang ada game ular tu.

"Pernah sekali halmeoni baling telefon ni dekat anjing."

Uish. Aku hanya tersengih, takut aku pun kena nasib yang sama dengan anjing tu sebab gelakkan telefon halmeoni.

"Selalu bila Jungkook ada masa, dia akan telefon halmeoni, mesej dengan halmeoni."

Alahai, cucu yang baik rupanya Si Snowball tu.

"Jungkook pernah juga suruh halmeoni tukar telefon zaman sekarang tu, apa tu Iphone?"

Amboi Jungkook ni pun kalau kaya sangat pun siap nak belanja nenek sendiri Iphone.

"Tapi halmeoni tak nak, lagi suka pakai telefon ni, senang nak baling dekat anjing nanti."

Apa benci sangat halmeoni ni dengan anjing tu?

"Jungkook memang rapat dengan halmeoni, dari dia kecil lagi memang halmeoni yang jaga dia."

Aku hanya tersenyum mendengar, lebih selesa mendengar dan balas bila perlu.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now