.
.
.Perlahan-lahan matanya dicelikkan. Dengan keadaannya yang masih lemah, matanya bergerak perlahan mengawasi sekelilingnya.
Pantas dirinya cuba untuk bangun dari terus terbaring saat dirinya tersedar dirinya terlantar di atas katil hospital.
Namun perlahan-lahan dirinya kembali terbaring saat terasa bahunya ditolak perlahan agar kembali baring.
Seokjin yang sedang berdiri di sisinya direnung lama. Jelas riak kerisauan di wajah lelaki itu saat menatapnya sekarang.
"Hyung tak bagitahu sesiapa kan? Pada Yerim?" Tanyanya dengan debaran di dada.
Seokjin menggeleng perlahan buatkan dirinya kembali mengatur nafas lega.
Matanya dipejamkan, badannya masih terasa lemah dan nyeri. Dengan tiub yang dipasang pada hidung dan tangannya buatkan dirinya rasa cukup tidak selesa.
"Kau kena stay dekat sini, at least sehari."
Matanya dicelikkan saat suara Seokjin menyapanya sebelum wajah Seokjin ditatap.
"Tapi hyung—"
"Just for this time, listen to me, Jungkook." Perlahan Seokjin bersuara namun cukup tegas.
"It's getting worse. Badan kau makin lemah, kau sendiri rasa kan?"
Pantas Jungkook meleraikan pautan renungan antara mereka saat soalan itu ditujukan kepadanya.
"Sampai bila kau nak bertahan macam ni? Badan kau dah tak kuat macam dulu, Jungkook.."
Tekaknya mula terasa perit, tubir matanya mula digenangi air mata namun dirinya masih diam, tidak membalas.
"Kau tak nak tengok anak kau lahir nanti?"
Semakin sesak dadanya diulit rasa sebak saat persoalan itu ditujukan kepadanya.
"Aku nak tapi aku dah tak larat, hyung.."
Dengan mata yang terpejam rapat, dirinya bersuara. Terlihat air matanya mula mengalir perlahan membasahi sisi mata dan telinganya, menangis tanpa suara.
.
.
.Sejak tadi dirinya cuba menghubungi Yerim namun satu pun panggilannya tak berjawab, mesej yang dihantar juga masih belum dibaca buatkan dirinya mula resah.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...