60

1.6K 226 45
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Aku dan Taehyung sama-sama lepak dekat stall steamboat tepi jalan. Berbual kosong sambil makan fish cake dan macam-macam lagi.

Dia saja yang minum Soju sementara aku menolak pelawaan dia untuk minum sekali, tu pun dia minum sikit.

Borak punya borak, terkejut aku bila tengok jam dah pukul satu pagi. Dahlah handbag, dompet, phone aku semua aku tinggal dekat hotel.

Terus aku ajak Taehyung balik dan dia hanya menurut. Ikutkan hati aku tak nak balik rumah Jungkook tapi mana lagi aku nak jejak pagi-pagi buta ni?

Rumah Yoonji? Satu pagi macam ni pergi rumah orang? Dahlah tak inform.

"Patut ke saya tidur bawah jambatan malam ni?" Tanyaku kepada Taehyung saat berada di dalam kereta. Dia tertawa.

"Awak nak tidur rumah saya ke?" Usiknya dan pantas aku menggeleng. Sekali lagi dia ketawa.

"Gurau jelah. Lagi pun saya duduk sorang-sorang. Kalau awak tak kisah, nak tumpang rumah saya satu malam pun boleh tapi awak tahu kan, Jungkook mesti tak suka nanti kalau dia tahu."

Aku hanya diam.

"Betul ke awak dengan Hana pernah bercinta dulu?" Tanyaku dan kelihatan dirinya terkedu dengan persoalanku.

"Ya. Tapi masa tu saya tak tahu dia bercinta dengan Jungkook. Lepas saya dapat tahu, terus saya tinggalkan dia."

"Oh." Balasku pendek.

Jadi kiranya dia bukannya ada niat pun nak rampas Hana dari Jungkook? And dia tak main-mainkan pun Hana, Hana yang main-mainkan dia?

"Kenapa? Cerita yang awak dengar dari mereka tak sama dengan cerita dari mulut saya ke?" Tanyanya buatkan aku tersentap. Macam tahu-tahu saja.

Dia ketawa perlahan.

"Jungkook salah faham dengan saya, not only him, but everyone. Saya cuba untuk pertahankan diri saya tapi saya rasa sia-sia sebab dari dulu Jungkook memang tak suka dengan saya, kalau saya explain pun, tak kan ubah apa-apa."

"It's up to you, nak percayakan saya atau mereka." Sambungnya perlahan saat aku hanya diam.

"Saya percayakan awak." Balasku perlahan.

Dia menoleh memandangku sebelum dia tersenyum nipis.

.
.
.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now