🌼5

933 170 159
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

-[9 BULAN KEMUDIAN]🌼

Tengoklah, balik lambat lagi.

Alasan yang dibagi sama setiap hari.

Ada kelas tambahanlah. Ada kelas gantilah. Ada meeting lah. Ada aktiviti itulah, inilah. Ada-ada jelah alasan dia. Geram aku!

Aku pun lecturer juga, tak adalah busy memanjang macam dia!

Macam hari ni, aku sengajalah nak mengada-ngada. Pagi tadi tumpang dia, suruh dia hantar aku pergi uni.

Tapi tengoklah sekarang, sampai dah nak senja, tak diambil-ambilnya aku depan pagar uni ni.

Jangan sampai aku lepak sekali dengan wak jaga dekat pondok guard tu, tengok bola sama-sama.

Tunggu punya tunggu, akhirnya muncul juga Mercedes Benz yang cukup familiar buat aku, mendekati aku sebelum perlahan-lahan berhenti tepat di hadapan aku.

Tak tunggu lama, sebaik saja si empunya kereta ni turunkan cermin tingkap, terus aku cekak pinggang lalu mulalah sesi membebel-

"Kalau saya tahu awak lambat macam ni, baik saya suruh Jungwon naik basikal datang sini ambil saya tadi-"

Terdiam aku saat cermin tingkap turun sepenuhnya, terlihat susuk tubuh seorang gadis duduk tercegat di kerusi bahagian penumpang, bersebelahan dengan Jungkook yang tengah serba salah tenung aku dari seat pemandu.

Ni siapa ni? Bakal-bakal mak tiri Naeun dengan Jungwon ke?

.
.
.

"Thank you, sir sebab tolong saya tadi, siap hantar saya balik pula tu. Maaf sangat sebab menyusahkan sir. Kalau sir tak ada tadi, tak tahulah apa jadi dekat saya."

Aku perhati je perempuan ni dari tadi. Dahlah duduk dekat seat yang sepatutnya jadi hak milik aku, sebelah Jungkook.

Ni aku pula yang kena duduk belakang, sakit mata tengok diorang berdua menggedik lagikan menggatal depan aku.

"Haha, tak apa. Sama-sama."

Eleh, gedik.

Kali ni aku tenung pula pantulan imej Jungkook pada cermin sisi depan kereta. Jodoh kuat sangat kut, kebetulan pula dia pun tengok aku dekat cermin.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now