.
.
.
"Let me go!"
Sekelip mata tubuhku dilepaskan dan kedebuk!
Dah macam nangka busuk aku jatuh terduduk depan dia.
"Aku rasa kau jauh lagi muda dari aku. Lupakan jelah niat kau, trust me bukan ni yang kau nak."
Balasnya selamba namun cukup buatkan aku rasa marah tanpa sebab. Pantas aku berdiri, wajahnya aku renung tajam.
"Awak tak kenal pun saya siapa, jangan berlagak macam awak tahu apa saya nak! Kenapa awak halang saya tadi?!"
"Orang gila je buat tak tahu bila nampak orang nak terjun bangunan."
Kerek. Menyampah.
"Pergilah, jangan kacau saya!" Aku berjalan meninggalkannya, kembali menuju ke tembok tadi namun terasa pergelangan tanganku digenggam kemas sebelum tubuhku ditarik mengikuti langkahnya.
"Lepaslah!" Marahku seraya cuba untuk melepaskan diri darinya namun gagal.
"Awak nak bawa saya pergi mana?!"
Dia cuma diam dan yang peliknya aku pun dah malas nak bergelut dengan dia. Ikutkan saja langkahnya membawa aku.
.
.
.Macam bodoh saja aku sekarang ni. Mana taknya, baru tadi aku berdrama tamil dengan dia tapi sekarang elok je aku dan dia duduk sebelah-sebelah sambil makan aiskrim.
Dia belanja, katanya biar sejuk hati aku makan aiskrim dan ternyata betul, aku rasa tenang sikit sekarang ni.
Sekejap, sekejap aku toleh pandang dia, sikit pun aku tak cover, tenung dia jelas-jelas tapi dia wat lek wat peace je kat tepi aku makan aiskrim.
"Dah-dahlah tu tenung aku, cair tu ha aiskrim kau."
Macam yang dia cakap, habis comot tangan aku kena aiskrim. Kemain, ni yang cair tengok dia aku ke aiskrim ni? Aku syak aiskrim ni betina—
"Nama kau?"
"Huh?" Balasku sambil menoleh.
"Nama kau, siapa?" Tanyanya lagi.
"Nama saya?"
"Haih, otak kau beku ke lepas makan aiskrim ni? Aku tanya nama kau, apa?"
"Ohhh." Balasku meleret.
"Choi Yerim."
Dia cuma diam bila aku kasi tahu nama aku.
"Nama awak?" Aku pula tanya.
"Entah." Balasnya sambil jongket bahu. Aku dah seram. Entah-entah dia hantu?
Barulah nak meremang bulu-bulu di segenap tubuh aku ni. Baru perasan sekarang dah malam buta, aku dekat sepital lagi, depan tu ha bilik mayat—
"Kau dah kenapa muka pucat macam tu? Nampak hantu?"
"Awak hantu ke?"
Dia toleh pandang aku.
Jujur sangat ke soalan aku tu? Ke dia sentap sebab dia memang hantu? Mana tahu tak nak mengaku.
"Ada nampak muka aku macam hantu ke? Ada ke hantu handsome macam aku? Tak ada en? Aku manusialah gila. Kalau aku hantu, dah lama aku biar kau terjun bangunan tadi, adalah juga aku kawan roh tak tenang macam aku. Malam-malam boleh kita terbang sama-sama."
Makin lama makin aku sedar yang lelaki ni banyak cakap, merapu pun kerap, berbeza betul dengan tadi. Ke terlebih gula dia ni lepas makan aiskrim?
" Habistu, kenapa awak tak ingat nama sendiri? Ke awak amnesia? Omg, kesiannya, ni berapa? "
Tiga jari aku angkatkan di depan matanya. Dia tayang muka tak reda, muka macam nak sapu je aiskrim dekat tangan dia tu ke muka aku.
"Aku gurau jelah."
"Tapi tak kelakar." Balasku pantas.
"Memang aku hidup nak buat kau gelak." Balasnya lagi buatkan aku sentap.
"Cuba teka nama aku apa."
Haih. Payahlah macam ni. Fikir dia retis ke nak aku teka-teka? Kang aku teka nama binatang sentap pulak—
"Fine. Nama aku Jungkook ."
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...