.
.
.Langkahnya diatur mendekati sinki sebelum pili air dibuka. Dengan tenang, tangannya yang berlumuran darah dibiarkan di bawah pancuran air.
Sekali lagi bawah hidung dan bibirnya yang terasa basah dan melekit dikesat perlahan dengan tangan yang mula menggeletar.
Sejak tadi, tidak henti-henti darah yang mengalir keluar dari rongga hidungnya.
Dengan pili air yang masih terbuka, dirinya mendongak, cuba untuk menghentikan pendarahan.
Tak semena-mena matanya terasa panas dan membahang.
"Kalau kau tak nak buat untuk diri kau, buat untuk Yerim.."
Matanya dipejam dan tak semena-mena dadanya terasa sesak menahan sebak saat terasa air matanya mula mengalir.
"How am I supposed to tell you, Yerim?" Tuturnya perlahan dengan mata yang masih terpejam rapat, menangis tanpa suara.
.
.
.Sementara menunggu Jungkook siap mandi, aku sibuk memilih kemeja untuk dia pakai ke kolej nanti. Dah jadi kegemaran aku setiap pagi, memilih kemeja untuknya.
Dengan sengihan, kemeja biru cair aku keluarkan dari almari. Baru saja aku hendak mencapai seluar slack milik Jungkook, aku menoleh saat terdengar telefon pintar miliknya yang sedang dicas tidak jauh dariku berbunyi.
Dengan kemeja miliknya masih di tangan, langkah aku atur mendekati telefon pintarnya.
2 missed call.
KimTerkebil-kebil sekejap aku dibuatnya saat menatap skrin Iphone milik Jungkook yang masih menyala.
Baru saja aku hendak berpatah balik, terbantut niatku saat melihat beberapa messages notifications terpapar pada skrin.
<Kim
Kook.
Sorry susahkan awak
Tapi boleh awak datang sini?
Petang ni atau esok..
Taeha demam
Rindukan awak...
.
."Keadaan kau dah makin teruk. Sel kanser dalam badan kau dah start merebak.. You're already on stage four, Jungkook."
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...