.
.
."Jungkook,nak tanya sikit boleh?"
"Boleh, tak tanya langsung pun boleh, aku lagi suka."
Ish, dia ni kan!
Aku cuma jeling dia, malas nak bertekak dengan dia, buang current aku je nanti.
"Sebelum ni awak kata awak jarang ada dekat rumah tapi saya tengok awak selalu je dekat rumah."
Aku fikirkan dia punya jarang ada dekat rumah tu sampai seminggu langsung tak ada dekat rumah tapi aku tengok elok saja dia pergi balik kerja, malam, hujung minggu, elok je dekat rumah.
" Habis kau nak aku tidur bawah jambatan ke baru kau puas hati? Rumah aku, suka hati akulah."
Alamak, sentap lah pulak.
"Taklah, saya tanya je, tu pun nak koyak."
Akhirnya aku dan dia berbalas jelingan.
"Lepas tu awak kata awak duduk dengan abang awak tapi saya tak pernah nampak dia."
Hah, kalau abang dia aku percaya yang abang dia jarang ada dekat rumah. Tak pernah lagi aku nampak batang hidung abang dia.
"Dia pilot."
Oh. Macam tu.
"Awak pula kerja apa?"
"Kan aku dah cakap, jangan tanya."
"Awak buat kerja jahat eh?" Dugaku buatkan dia tenung aku, marahlah tu.
"Tolong sikit eh, semua yang aku ada ni atas usaha aku sendiri tau. Ingat aku jahat sangat ke?"
Sentap, sentap, mengalahkan aku yang perempuan ni.
"Ni aku nak cakap, pasal permohonan biasiswa kau haritu."
Bersinar mata aku saat dia menyebut tentang permohonan biasiswa aku. Aku tak nak terlalu mengharap namun aku tak dapat menipu diri sendiri. Aku berharap sangat aku dapat biasiswa tu.
"Congrats, kau dapat–"
"Yes! Thank you, Jungkook!"
Aku bersorak keriangan, tanpa berfikir panjang, aku terus menghampirinya sebelum tubuhnya aku peluk erat. Mataku terpejam rapat.
Namun mata aku celikkan balik, baru tersedar apa yang aku tengah buat ni.
Seriuslah aku tengah peluk dia?
Dia pula cuma diam, tak mengelak, tak tolak.
"You're welcome."
Terdengar suaranya membalas perlahan, dapat aku rasakan getaran suara pada dadanya buatkan jantungku berdegup laju. Dekatnya jarak kami sekarang.
Perlahan-lahan aku menjauh, langsung tak angkat kepala, pandang dia.
"Nanti belajar elok-elok." Pesannya buatkan kepala aku terangkat memandangnya.
Terharu pula dengan pesanan dia, macam care pasal aku.
Pantas aku mengangguk, senyuman terukir di bibirku.
"Malam ni awak nak makan apa? Saya masakkan special untuk awak." Tanyaku yakin, teruja hendak memasak untuknya namun dia hanya menggeleng.
"Tak perlu masak. Malam ni aku bawa kau keluar makan, kita celebrate."
"Berdua?" Tanyaku. Makan malam dengan dia? Berdua? Macam dating pulak.
"Taklah, satu bas. Memang niat aku nak bawa satu kawasan perumahan ni sekali."
Lawaklah tu, nyampah.
.
.
.Terdengar pintu bilik tidurku diketuk perlahan untuk beberapa kali. Kebetulan pula aku baru saja keluar dari bilik mandi. Dahlah aku hanya berkemban, tak kanlah aku nak buka pintu dengan keadaan aku yang macam ni.
" Ya?" Sahutku.
" Buka pintu sekejap, aku ada something nak kasi dekat kau."
"Hmmm, saya baru lepas mandilah Jungkook."
Untuk seketika tiada balasan.
"Kalau macam tu aku tinggalkan depan pintu ni. Jangan lupa ambil."
"Okay."
Untuk seketika aku hanya diam, merenung pintu bilikku. Setelah beberapa detik berlalu dan mengagak yang Jungkook mungkin sudah berlalu pergi, langkah aku atur mendekati pintu bilikku.
Perlahan-lahan pintu bilik aku buka sebelum kepala aku jengukkan sedikit ke luar bilik, pandang kiri kanan, pastikan line betul-betul clear sebelum aku menunduk.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...