.
.
.Perlahan-lahan mata aku celikkan, dengan rasa mamai yang masih belum surut, mata aku sepetkan, memerhati sekeliling.
Sampailah aku tersedar yang Naeun tak ada dekat sebelah aku.
"Naeun?" Terus terduduk aku dibuatnya dengan mata aku mula membulat, mencarinya.
Terdengar tawa seseorang buatkan aku menoleh. Terlihat Jungkook yang baru saja keluar dari tandas, sedang memerhatiku dengan tawanya yang masih berbaki.
"Tulah, tidur petang lagi." Usiknya seraya mengambil tempat duduk di hadapanku di atas katil.
"Naeun mana?" Tanyaku laju buatkan dirinya tersengih.
"Saya dah hantar dia dekat rumah omma tadi."
"Hah?" Spontan aku bersuara.
"Tak bincang dengan saya dulu pun."
"Haih, dah try kejut dah tadi, tak bangun-bangun, macam mana nak bincang?" Perlinya seraya menjeling aku sebelum dirinya mengesot naik ke atas katil, baring di sebelahku.
Aku jeling dia.
Rambut basah, muka bersih, ni mesti baru lepas mandi ni. Ni yang lemah ni. Bau sabun dan syampu dari tubuh dia buat aku lemah lutut, takut tergolek je aku kalau turun katil sekarang ni.
"Cantik dress. Siapa bagi?" Tanyanya dengan sengihan buatkan aku menunduk melihat tubuhku, baru perasan yang aku masih pakai dress time tertidur tadi.
Aku toleh pandang Jungkook. Kelihatan dia masih leka merenungku dengan senyuman buatkan aku segan sendiri.
Baru perasan dah lama tak berdua dengan dia, selalu adalah budak kecik tu menyelit antara aku dengan dia.
"Adalah sorang lelaki tu, tak reti tackle saya, tu yang dia try saya pakai barang tu, belikan saya dress lah, ajak saya makanlah, kalau suka saya cakap jelah suka en tapi tulah, poyo en poyo."
Balasku selamba mengundang tawanya sebelum terasa tubuhku ditarik.
Tergelak aku dibuatnya saat aku jatuh ke dalam dakapannya sebelum leher aku jadi mangsa ciumannya, mesti dia tahu sangat aku paling geli bila kena cium dekat leher.
" Jungkook dahlah, gelilah!"
"Oh, poyo eh? Siapa poyo, cakap sekarang!"
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...