.
.
."Kau nak pergi mana ni?!"
Pertanyaan dari lelaki berpangkat doktor itu dibiarkan tidak berjawab.
Pantas IV drip yang tertampal di kekura tangannya direntap kuat sebelum dengan badan yang masih terasa lemah, terus dia menuruni katil.
"Kau baru je masuk hospital, kau tak sihat lagi Jungkook!"
Marah Seokjin, saat melihat lelaki itu mula tekad hendak melarikan diri dari wad, di depan matanya pula tu.
Baru sejam yang lalu lelaki itu dimasukkan ke hospital, tidak sedarkan diri dengan hidungnya berlumuran darah. Wajahnya kini masih pucat lesi.
" Aku kena cari Yerim." Balas lelaki itu dengan deruan nafas yang laju.
Dengan tangan yang menggigil, baju pesakit yang tersarung di tubuhnya sejak tadi dibuka.
"Mana baju aku?" Tanyanya tanpa mempedulikan Seokjin yang sedang merenungnya tak percaya.
"Mana baju aku?!" Kali ini suaranya mula meninggi.
"Baju kau kotor."
"Bagi aku hoodie kau."
"Hah?"
Tanpa mempedulikan rakannya yang masih keliru, terus dia memaksa lelaki itu membuka hoodie yang masih tersarung di tubuh lelaki itu.
"Kau ni dah gila ke?!" Marahnya namun masih membiarkan lelaki itu mengambil hoodie miliknya.
"Mana seluar aku?!" Tanya Jungkook sambil menyarungkan hoodie hitam itu pada tubuhnya.
"Mana aku tahu! Aku baru sampai sini. Apa masalah kau ni?! Rehatlah, aku cakap ni as your personal doctor bukan kawan kau! Listen to me! Kau tengah lemah, Jungkook."
Tanpa mempedulikan bebelan lelaki itu, langkahnya diatur laju keluar dari wad.
"Encik, encik tak boleh keluar lagi ni." Seorang nurse mula menghampiri Jungkook, hendak menghalangnya namun sikit pun lelaki itu tidak peduli langkahnya masih diatur laju.
"No, no. It's okay. I'm Dr. Kim Seokjin, his personal doctor. It's okay, I'll take care of him. Don't worry."
Kedengaran suara Seokjin menerangkan kepada jururawat tersebut dengan langkahnya turut diatur laju mengejar langkah Jungkook.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...