23

1.8K 287 30
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Masuk saja ke dalam kereta milik Jungkook, seat belt aku pasang sebelum aku toleh pandang dia.

Sumpahlah rasa awkward. Baru semalam dia jadi pensyarah aku kut, rasa berdosa pula dating dengan lecturer sendiri. Eh, ini dikira dating ke?

Hari ni dapatlah aku tengok dia pakai t-shirt, kalau tak tiap hari aku nampak dia pakai kemeja dekat kolej.

Sempat pula dia betulkan rambut dia dekat cermin kereta. Tergugat sekejap iman aku tengok tangan dia bermain-main dengan rambut dia sendiri.

"Dah sarapan?" Tanyanya sambil memulakan pemanduan, tak pandang aku pun. Ish. Aku punyalah pakai cantik-cantik hari ni, dia pandang pun tak?

"Dah. Awak?" Tanyaku pula. Aku memang tiap pagi makan roti, tak roti biskut sampai nak muntah dah aku. Muak.

"Belum. Temankan aku sarapan kejap, boleh?" Tanpa memandang aku dia bertanya.

"Boleh. Suapkan pun boleh kalau nak."

Terdengar dia mendengus perlahan, terukir senyuman senget di bibir dia. Nak gelak, gelak jelah ish.

"Rindu aku tak?" Tanyanya, sengaja nak mengusik akulah tu. Memang selama ni aku dah macam perigi cari timba, sepanjang sebulan ni mana pernah dia tanya khabar aku.

"Mestilah tak. Dekat kolej tu lagi ramai yang handsome dari awak sampai lupa awak dekat rumah."

"Gedik."Balasnya pendek tapi cukup buat aku rasa nak cekik dia. Gerammm.

" Macam mana study? Okay? "

Eloklah tu, nak masuk dua bulan aku dekat kolej, baru hari ni dia nak tanya aku.

" Okaylah, so-so. Tapi tulah, saya tak suka sangat lecturer fizik saya yang baru ni, suka sangat bagi homework banyak-banyak, garang pula tu, senyum pun tak nak. "

Terangguk-angguk dia dengar aku mengutuk dia.

"Sebelum final exam nanti jangan lupa minta maaf dengan aku ya."

Aku hanya tersengih, tahan gelak.

"Masa kau keluar bilik tadi, adik aku tengah buat apa?"

"Tidur. Dia kan macam abang dia, suka bangun lambat."

"Excuse me?" Berkerut dahi dia sambil tenung aku sekilas, eh terasa pula.

"Jimin masih dekat rumah ke?"

"Sibuk nak tahu pasal dia kenapa?"

"Taklah, saya kan dah lama tak jumpa dia, rindu pula."

"Huhh."

Aku dengar dia mendengus perlahan. Aik, cemburu ka?

.
.
.

"Jungkook, jom tengok wayang."

"Aku tak suka tengok movie."

Belum apa-apa, aku dengan dia memang tak ada chemistry. Aku paling suka tengok wayang sampaikan bagi aku, bila aku dah bercinta nanti, first thing yang aku nak buat dengan boyfriend aku adalah tengok wayang sama-sama.

Aku tayang muka sedih.

"Tapi saya suka tengok wayang.."

"Tak tanya pun." Balasnya kejam buatkan muncung aku makin sedepa.

"Kalau nak tengok, pergilah. Aku tunggu."

"Jomlah tengok sekali." Mata dia aku tatap dengan penuh harapan. Entah kenapa aku beria sangat nak dia tengok sekali dengan aku.

"Gedik. Aku cakap tak nak, tak naklah."

"Pleaseeee.."

"Choi Yerim." Suara dia dah mula bertukar dari seorang Jungkook kepada seorang Sir Jungkook.

"Please, sekali ni je. Nanti saya ada boyfriend, saya dah tak ajak awak."

Lama aku tenung dia sampailah dia mengeluh perlahan.

.
.
.

"Nanti dah habis kejutkan aku." Dia dah mula sandarkan kepala dia pada seat empuk yang menempatkan kami berdua ni.

Entah rezeki terpijak ke terpijak tahi ni, semua seat dalam panggung ni dah penuh, maka tinggallah couple seat untuk kami. Segan bila sesekali terasa peha dia berlaga dengan peha aku.

Sekarang ni kami tengah tunggu movie untuk mula ditayang. Time-time macam ni, iklan yang ditayang pun nampak menarik, tak tahulah kenapa.

Orang ramai mula memenuhi panggung wayang ini dan sekarang aku lebih tertarik untuk observe tiap manusia yang masuk.

"Jungkook."

"Hmm." Dia dengan mata yang terpejam menyahut panggilanku perlahan.

"Macam mana kalau ada student awak, tak pun classmates saya nampak saya dengan awak berdua?"

"Biarlah. Apa yang peliknya?"

"Awak kan lecturer saya. Nanti diorang ingat saya dating dengan awak sebab nak dapat markah tinggi untuk subjek awak."

"Jangan nak beranganlah. Kalau betul kita dating pun, aku tak kan kasi kau markah lebih."

Amboi.

"Oh, awak pernah terfikir nak bercinta dengan saya ke?" Tanyaku mengusik.

Kelihatan dia mencelikkan mata sebelum pandangan matanya dilirikkan kepadaku.

Untuk seketika dia hanya diam merenungku buatkan detak jantungku terasa begitu kuat dan laju.

"Kau tak pernah?"

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now