.
.
."Alah biar jelah diorang, esok lusa okaylah tu. Tak payah fikirlah."
Tegur Yoonji saat aku hanya diam sejak tadi. Hari ini aku cuma rehat berdua dengan Yoonji. Hayoung dengan Jiwoo merajuk dengan aku.
"Kau nak makan tak? Aku belikan." Tanya Yoonji seraya berdiri namun aku hanya menggeleng perlahan.
Buku nota biologi yang setebal kamus dewan aku buka.
"Apa bendalah time gap pun buka buku? Tak faham akulah. Kejaplah, aku belikan makanan untuk kau."
Aku hanya diam, langsung tak melawan.
Ingat aku rajin sangat ke? Kalau tak disebabkan tugasan ni kena hantar hari ni, memang tak aku buat.
Dahlah tugasan ni patutnya aku siapkan berdua dengan Beomgyu bebanan keluarga tu tapi dia mana peduli.
Seminggu ni aku tak chat dia ajak discussion, seminggu tu jugalah dia hilang. Berjimba agaknya aku tak kacau hidup dia.
Tersentak bahu aku dibuatnya saat tiba-tiba saja ada seseorang menghentak kuat meja yang sedang aku duduki sekarang.
Kepala aku angkat.
Choi Beomgyu.
"Kau memang saja cari gaduh dengan aku kan?"
Tanyanya buatkan aku terkedu sendiri.
"Yang kau report pasal aku dekat Sir Yoo kenapa?"
Tiba-tiba geram pula aku dia datang-datang nak mengamuk macam ni dekat aku.
"Kan saya dah cakap, kalau awak tak nak bagi kerjasama dengan saya, saya akan report dekat sir yoo, awak ingat saya main-main ke?"
"Masalahnya dia report dekat appa aku!"
"Bukan masalah saya. Cuba kalau dari awal awak bagi kerjasama dengan saya, benda mudah kan. Lagi pun, sampai bila awak nak repeat sem, repeat paper? Tak malu ke? Kalau tak malu, fikir tentang ayah awak. Malu tak dia ada anak macam awak? Dia pengarah kolej ni, patutnya expectation semua orang pada awak tinggi. "
" Jadi perempuan jangan berani sangat bila bercakap, and please mind of your business. Kau tak kenal aku, jangan berlagak macam kau tahu semuanya pasal aku. "
Terdiam saat panahan matanya merenungku tajam, tepat menikam anak mataku.
" Apahal ni? "
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...