7

1.3K 221 105
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Perlahan-lahan kelopak mata aku celikkan, tahu sangat yang aku masih di hospital, terus mataku mengawasi sekeliling, mencari seseorang.

Tapi yang ada cumalah nurse yang tengah gantung paket air di sisi aku.

"Nurse, suami saya mana?" Tanyaku buatkan jururawat tu menunduk memandang aku.

"Suami?" Tanyanya dengan dahi berkerut.

"Oh, lelaki yang handsome macam idol tu suami awak ke? Lah saya ingatkan abang awak."

Aku tayang muka sedih, sampai hati nurse ni cakap macam tu. Tak pasal-pasal nurse tu gelakkan aku.

"Saya rasa suami awak pergi tandas kut, dari tadi dia tunggu awak dekat sini."

Aku hanya diam, tak angguk tak geleng.

Aku menunduk, tanganku mula menyentuh perutku sendiri. Jantung aku mulalah berdegup laju.

Aku langsung tak sedar apa jadi malam tadi, rasanya sampai-sampai saja hospital, aku dah tak sedarkan diri.

Perlahan-lahan aku kembali menoleh, memandang nurse tadi.

"Nurse, nak tanya boleh?"

"Hmm, tanyalah."

"Saya mengandung ke?"

.
.
.

"Kan dah cakap saya cuma period je, buat malu je sampai masuk ICU. Ish."

Rungutku buatkan Jungkook ketawa sebelum juntaian rambutku dialihkan ke belakang telingaku.

"Saya cuma risaukan awak. Lagi pun doktor sendiri cakap, memang patut saya bawa awak ke sini. Awak alami major period pain, katanya sama sakit macam contraction during labour and miscarriage. Kesian sayang saya ni, mesti sakit kan?"

Alololo, tak pasal-pasal aku tayang muka sedih sambil angguk buatkan dia ketawa lagi.

" Doktor ada bagitahu saya, katanya lepas ni awak kena stop dulu makan pil perancang sampai hormon awak betul-betul stabil and kitaran haid awak normal balik. "

Terkebil-kebil aku pandang dia.

"So, lepas ni kita-"

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now