30

1.9K 286 45
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

"Good luck. Jangan stress sangat, apa pun keputusan nanti, it's worth it for you. Kau dah usaha."

Pesannya kepadaku ketika dalam perjalanan pulang ke kediaman kolej. Aku hanya mengangguk. Esok dah start final exam, risaunya.

"Kalau kau dapat A untuk subjek fizik, aku bawa kau jalan-jalan pergi Busan."

Tiba-tiba dia menabur janji buatkan aku menoleh pandang dia. Muka dia rileks saja, tak pandang aku pun.

"Hari tu kau tanya aku, kalau kau dapat A untuk fizik, aku nak kasi kau apa, so kalau kau dapat A, aku bawa kau pergi Busan."

Terangnya lagi bila tengok aku macam bodo-bodo alam.

"Kenapa Busan?"

"Busan tu kampung aku."

Ohhh, orang Busan rupanya dia ni, patut kadang-kadang naik bosan aku tengok dia. Okay gurau.

"Macam bosan je Busan." Balasku, sengaja mengusik.

"Cakap elok sikit. Kalau nak tahu bosan ke tak, dapatkan A tu dulu, nanti kita pergi sana, macam-macam aku tunjuk dekat kau nanti. "

"Kalau B boleh?"

"Amboi, ingat dekat pasar ke main tawar-menawar ni?" Balasnya sambil jeling aku.

"Saya tak rasa boleh dapat A lah Jungkook." Balasku sambil menunduk. Nilah aku belum cuba dah fikir negatif.

"Belum cuba belum tahu, Yerim."

"Saya tak confident lah."

"Kau boleh, trust me."

.
.
.

Hari ni last paper, fizik. Keluar saja dari dewan peperiksaan, ada yang bersorak keriangan macamlah tak ada lagi beberapa sem dekat sini. Ada juga yang sendu macam aku.

Entah mana semua kawan-kawan aku ni pergi. Dahlah tengah ramai ni. Akhirnya aku ambil tempat duduk dekat pondok. Termenung kejap.

Aku rasa aku dah buat yang terbaik tapi still rasa tak puas hati.

Aku mengeluh.

Beg aku capai sebelum telefonku aku keluarkan. Lama aku tenung phone aku. Nak call ke tak? Nak call ke tak? Call jelah. Bak kata dia, belum cuba belum tahu, gicheww.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now