.
.
.Keluar saja dari bilik, aku mengeluh perlahan saat terlihat dia sedang tidur di atas sofa di ruang tamu. Bantal tak ada, selimut pun tak ada.
Nak kejutkan tak sampai hati, akhirnya aku patah balik masuk bilik kemudian bantal dan selimut aku ambil sebelum aku bawa ke ruang tamu.
Sampai saja dekat tepi dia yang tengah baring mengiring di atas sofa, aku termenung kejap tengok dia. Memikirkan cara nak letak bantal dekat bawah kepala dia and pada masa yang sama, tak kejutkan dia.
Akhirnya aku selimutkan dia dulu. Setelah itu, aku melutut di sisinya. Saat ni aku gunakan untuk tenung dia. Rasa bersalah pula bila fikir yang dia tidur dalam keadaan masih kecil hati dengan aku.
"Saya minta maaf.." Tuturku perlahan.
"Saya tak pernah takut dengan awak, saya percayakan awak, saya cuma.." Aku mula kehilangan kata-kata, membiarkan ayatku tidak berpenghujung.
Sehinggalah terlihat kelopak matanya dicelikkan sebelum sepasang matanya merenungku tepat namun cukup lembut buatkan aku terkedu.
Aku cakap kuat sangat ke tadi?
" Cuma? " Tanyanya perlahan namun aku hanya diam.
"Tidurlah.. Awak kan penat.." Balasku gagap dan baru saja aku hendak berdiri, terasa tanganku ditarik perlahan dan lembut buatkan aku kembali menunduk memandangnya.
Kelihatan dia mengundur sedikit sebelum bahagian hadapannya ditepuk perlahan.
"Baringlah." Ajaknya. Sofa ni dahlah tak luas mana, muat ke? Mahu aku tergolek, terhantuk bucu meja depan ni, koma kang aku seminggu.
"Tak muatlah."
"Muat." Balasnya, cuba meyakinkan aku.
"Atau awak memang takut dengan saya?" Ujinya lagi dengan kening sebelahnya terangkat. Ish, dia ni kan!
Akhirnya perlahan-lahan aku mengambil tempat baring mengiring menghadapnya di atas sofa.
"Kan dah cakap tak muat." Rungutku bila kami berhimpit-himpit di atas sofa mengundang tawanya.
Terasa tangannya memeluk erat pinggangku, menahan tubuhku dari tergolek ke belakang buatkan kepala aku terangkat memandangnya.
Jantung aku mulalah berdegup laju dan tangan aku spontan menahan dadanya dari mendekati aku.
"Cuba tenangkan diri awak. Ni saya, sayang. Bukannya orang lain."
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...