54

1.6K 252 112
                                    

Oops! This image does not follow our content guidelines. To continue publishing, please remove it or upload a different image.

.
.
.

Setengah jam jugalah aku lepak dengan Sir Kim dekat kafe tadi. Ikutkan hati aku memang tak nak dah aku hadap muka Jungkook lagi hari ni tapi kalau hati dah kata sayang kan, haih aku patah balik jugalah ke wad dia.

Sampai saja di hadapan pintu wad berseorangan yang menempatkan Jungkook, aku berhenti sekejap. Risau-risau kalau Tuan Park dan Puan Jeon masih ada di dalam, malas aku nak buat drama tamil dengan Tuan Park tu.

Pintu bilik wad ini yang terkuak sedikit memberi ruang untuk aku mencuri-curi dengar perbualan dari dalam wad.

"Kenapa awak tak bagitahu saya yang awak masuk hospital?"

Kedengaran suara seorang perempuan bertanya, suara ni macam aku kenal.

"Hana, saya baru saja sedar. Pegang phone pun tak."

Kedengaran suara Jungkook merungut perlahan namun cukup lembut.

Tiba-tiba meradang pula hati aku ni bila sedar yang Jungkook dan Hana sedang berdua sekarang ni di dalam sana.

"Tapi kenapa tak ada sesiapa inform tentang awak pada saya? Saya tunang awak, Jungkook."

Kalau dia tunang Jungkook, habis aku ni siapa? Anak diorang?

"Hana, boleh saya jujur dengan awak?"

Tiba-tiba Jungkook bertanya setelah soalan Hana tadi dibiarkan tidak berjawab.

"Tapi saya nak kali ni awak jangan terlalu emosi dengan apa yang saya nak cakap ni."

"Sejujurnya saya dah penat nak berpura-pura dengan awak, awak tahu kan lepas apa yang dah jadi antara kita, saya langsung dah tak ada perasaan dekat awak?"

"Dan sampai sekarang dan mungkin sampai bila-bila, saya dah tak boleh terima awak balik."

"Awak cakap apa ni, Jungkook?" Setelah sekian lama berdiam diri, akhirnya perempuan itu bersuara.

Punyalah panjang lebar Jungkook bermukadimah, satu hapak pun dia tak faham rupanya.

"Kali ni depan mata awak, saya sendiri akan minta awak putuskan hubungan kita. Untuk apa awak stay dengan saya kalau saya cintakan perempuan lain?"

'Perempuan lain'? Aku ke perempuan malang tu? Terharu sekejap.

Namun pada masa yang sama, terselit sedikit rasa bersalah dan simpati pada miss Hana.

Still With You | jjk [✓]Where stories live. Discover now