.
.
."Kesan tikaman pada tubuh pesakit hampir saja mengena pada bahagian jantungnya."
Tak dapat aku bayangkan apa yang bakal terjadi pada aku sekiranya tikaman tersebut mengena tepat pada jantungnya dan membuatkan aku kehilangannya.
Mungkin aku tak dapat memaafkan diri aku untuk seumur hidup aku.
Jimin pulang rumah sekejap untuk membersihkan diri sementara Somi membelikan makanan untuk kami.
Sementara aku, menemani Jungkook yang masih belum sedarkan diri di dalam wad unit rawatan rapi.
Keadaannya yang stabil namun cukup lemah membuatkan dirinya terpaksa di tahan di unit ini.
Sebak saat melihat keadaannya sekarang yang bergantung pada mesin pernafasan.
Namun lega saat melihat alat pernafasan yang dipasang pada mulut dan hidungnya berwap setiap kali dia menghembuskan nafas perlahan , buatkan aku tahu yang dia masih bernafas.
Tangannya aku genggam erat dan kekura tangannya aku usap perlahan. Wajahnya aku renung lama.
"Jungkook. Awak dengar?" Tanyaku perlahan.
"Doktor kata kami kena banyak borak dengan awak, biar awak terganggu dan terjaga. Awak jangan buat-buat tak dengar pula saya cakap dengan awak ni."
Ugutku, macam bodoh pula. Entah aku tengah cakap dengan Jungkook atau dengan mesin sebelah dia ni, dua-dua tak ada respons.
" Mesti sekarang ni awak tengah gelakkan saya kan? Sebab macam bodoh je cakap sendiri. "
Sebak saat dirinya masih tidak memberikan sebarang respons.
"Pasal hubungan kita.. Do you think I'm happy when you said you won't force me to get back with you?"
Random, tapi itulah persoalan yang aku nak sangat tujukan padanya.
"I would be more happier if you force me to get back with you, Jungkook.."
Tuturku perlahan dengan mataku masih merenung tepat matanya yang terpejam rapat.
"Stupid me, lepas saya hampir kehilangan awak baru saya sedar betapa saya sayang dan perlukan awak.."
Akhirnya aku menunduk, menangis lagi dengan senyap, tanganku masih menggenggam tangannya erat.
"Saya minta maaf." Tuturku perlahan dengan mata masih terpejam rapat.
YOU ARE READING
Still With You | jjk [✓]
Fanfiction"Jangan dekat, kalau tak saya terjun!" "Terjun jelah, ingat aku kisah ke? Aku naik ni pun sebab nak ambil angin." Di saat dirinya terasa rapuh, tuhan hadirkan seseorang di dalam hidupnya. Jeon Jungkook. Lelaki itu terlihat biasa, tenang, seperti...