Snel ren ik de school binnen, ik heb dus echt geen zin om na te komen of iets.
' Hai! Aicha wacht is op mij joh!' Hoor ik Sterre achter mij schreeuwen, deze bitch is gek.
Als we beide voor de klas staan maakt ze snel de deur open.
'Hey mevrouw Schilders, ik was net gevallen.' Liegt ze.
' Kom maar lekker zitten, we zijn pas net begonnen.' Zegt Schilders met een glimlach, ik word spontaan misselijk van deze kahba. Ze is zo schijnheilig he.
Als ik naar binnen loop veranderd haar blik gelijk.
'Aicha ga maar een briefje halen het is al de 4e keer dit jaar dat je te laat bent ik word er zo ziek van. Je bent 17 je zou toch wel voor 1 keer op tijd kunnen komen? Ga je in Marokko ook te laat of denk je van die Nederlanders kan ik wel misbruiken.' Schreeuwt ze boos.
'Mevrouw beter houdt u uw kaulo bek gewoon, want toen Sterre die ka klas binnen liep zei u ook niks. Dan wanneer Aicha komt wilt u haar hele dossier op tafel leggen. Wat heeft Marokko hiermee te maken? Kaulo racist!' Schreeuwt Charissa terug.
' Wollah ik hou van jou!' Schreeuwt Inaya uit een hoek. Iedereen begint te schreeuwen en Charissa aan te moedigen. Precies waar Charissa van houdt.
'RWINAAAAAAAAA' Hoor ik een paar Marokkanen van mijn klas schreeuwen.
Lachend ga ik naast Charissa zitten, ze is niet Marokkaans maar Surinaams. Toch komt ze altijd voor ons op als Schilders vervelende opmerkingen maakt.
Mevrouw Schilders slaat heel hard op haar tafel waar door de klas in 1 keer stil is.
'Nou, er komt morgen een nieuwe jongen in de klas. En ik als jullie mentor zeg jullie alvast dat jullie je moeten gedragen en deze jongen volledig moet accepteren ondanks zijn huidskleur.' Zegt ze kill.
' Hoor wie dat zegt? de grootste racist van deze school!' Zegt Tim lachend.
Mevrouw Schilders negeert hem en gaat gewoon door.
'Zijn naam is Delano, verder heb ik geen zin om nog verder te gaan met deze mentor les. Fijne dag. Hier maak ik wel een melding van bij de directeur.'
Na 5 les uren loop ik naar huis met Charissa.
'Kom we gaan stad? Ik heb een leuke patta gezien, ik moet hem hebben voordat iemand anders in de klas hem heeft.' Zegt Charissa.
'Ai isgoed, even me broer bellen.' Zeg ik lachend terwijl ik me telefoon uit me tas pak.
' ayye Souffff, ik ga met Charissa naar de stad. Kan je mama even melden?'
'Oke, gedraag je he. Wollah als ik wat hoor van mijn vrienden maak ik je af. Voor 6 uur thuis jij e haloef.'
Zonder nog wat te zeggen leg ik neer, ik irriteer me zo erg aan mijn broer als hij zo praat. Je zou denken dat ik een fucking kleuter ben van 7.
'Voor 6 uur thuis jij e haloef.' Zeg ik terwijl ik zijn stem lelijk na doe.
'HAHAHAHAHAHA kill, wat praat jij?' Zegt Charissa lachend.
'Niks niks, kijk de bus komt al! Ren! Yallah.' Schreeuw ik terwijl ik ren naar de bus. Ik check in en loop helemaal naar achter. In mijn ooghoek zie ik een licht bruine jongen naar me kijken, hij is zo schattig.
Charissa rent als een paard met der bos krullen de bus in, snel komt ze naast me zitten.
' Wat betekent jala?' Vraagt ze terwijl ze me vreemd aankijkt.
'E se yeah bedoel?oh yallah? opschieten' Zeg ik lachend, sinds ik met Charissa omga begin ik een beetje Surinaams te leren. Echt een grappige taal.
Charissa begint hard te lachen en klapt in haar handen, heel de bus inclusief die schattige jongen kijkt naar achter. Hij glimlacht even en keert zich weer om. Zijn lach is te mooi voor woorden.
'Hou je bek, heel de bus kijkt naar ons e takzint.' Zeg ik geirriteert, ik kan haar echt wurgen als ze zo hard lacht. Het is maar dat ze me vriendin is, anders had ik het echt gedaan.
'Het is sa ye bedoel, geen se yeah bedoel hahahahahhahahahahaha.' zegt ze terwijl ze der tranen afveegt.
Na 10 minuten strijden in deze bus met deze aap, komen we eindelijk aan in de stad. We stappen uit en lopen gelijk naar de h&m, met 6 broeken, 9 tanktops en 3 croptops die ik waarschijnlijk met een 7 maten te grote blouse aan ga moeten doen lopen we de winkel weer uit.
' Kom we gaan even wat chapps bij macc, me maag praat duits met me.' Zegt Charissa terwijl ze over der buik wrijft met een zuur gezicht.
We lopen mac in en bestellen 2 menu's met milkshakes en 20 kipnuggets, we're hungry! Met de 2 dienbladen en de tassen lopen we naar een tafel. Als we eenmaal zitten begint ze gelijk te eten als iemand die nog nooit gegeten heeft, ieuw.
' Kijk je broer Aicha!' Zegt ze teleurgesteld.
Het is nooit leuk met me broer erbij, hij is echt... ugh. Maar toch hou ik van hem. Ik keer me om en zie Soufouan inderdaad achter ons zitten met zijn vrienden. Hij wijst met zijn 2 vingers naar zijn ogen en dan weer naar mij.
En fluistert ' i got my eyes on you.' Ik kan zijn lippen te goed lezen, omdat we vroeger nooit mochten praten als we bezoek hadden.
' Tfoe stalkt hij mij ofzo' Zeg ik geirriteert terwijl ik me omkeer.
'Hij is wel mooi, zijn mooie ogen en zijn trainingpak. Weyo jou broer is oogvitamine for real. Amang maakt me gek.' Zegt Charissa met een volle mond. Het ziet er niet uit.
Ik rol met me ogen en begin te eten Charissa stopt maar niet om over Soufouan zijn uiterlijk te praten. Af en toe knik en doe ik alsof ik luister maar mijn gedachtes zijn bij die jongen van de bus. Hij is zo mooi, ik weet niet maar hij is gewoon... anders.
'Hallo? Ey? Ben je kaulo doof? Kijk die jongen van de bus! Hij komt deze kant op, hij komt naar jou toe. Hij wenkte dat, je bent faya niffo.' Zegt Charissa terwijl ze der vingers aflikt.
'Hoezo faya? Wat is er gebeurd e meskiena.' Zeg ik geschrokken.
'Kill kijk je broer zit daar als hij ziet dat die jongen tegen je praat ben je dood. echt dede.' Zegt ze serieus.
Ik keer me om en zie dat de jongen bijna bij me tafel staat en Soufouan mij een waarschuwende blik geeft. Shit.
JE LEEST
Gedwongen liefde
Romance"Ik was nog maar een jong meisje, net 12 jaar. We waren met de hele familie naar Marokko, gewoon vakantie.. Het was leuk en gezellig totdat mijn neef me betaste. Ik was zo bang, de angst die ik voelde samen met de walging. Het was verschrikkelijk, i...