"Nee, nu moet je niet komen slijmen. Kijk hoelang je al terug bent en nog steeds zijn we nog niet verloofd." Hij slaakte een diepe zucht, "Wat wil je dat ik doe schatje?" Ik rolde met mijn ogen en zette de telefoon op luidspreker. Klote iphone ook.
"Ik wil dat je mijn hand komt vragen, biedt je excuses nogmaals aan samen met je vader." Zei ik boos, "Aicha, wollah ik heb hier geen tijd voor. Ben je bang dat je me kwijt raakt?" Ik pakte mijn telefoon en hield het aan mijn oor. "En hoezo moet ik bang zijn om jou kwijt te raken als ik je niet eens "heb" "
Heel even bleef het stil aan de andere kant van de lijn, "Wat wil je daarmee zeggen?"Vroeg hij op een boze toon, "Het is niet meer als vroeger, die.. Hoe noem je dat? Laat maar, maar het lijkt alsof je liefde jegens mij beetje bij beetje begint te dalen."
"Wollah ik begrijp jou echt niet, ik geef je alles. Telefoon, kleding,geld, en al die shit maar alsnog ben je niet tevreden? Wat wil je dat ik nog meer doe? Ik heb een baan, me moeder is ziek denk je ik kan heel de fucking dag met je blijven bellen of appen? Niet alles draait om jou, ik ben er altijd voor jou maar wie is er voor mij? Hoe denk je dat het voor mij voelt dat je ouders mij als de verkrachter van hun dochter zien? Heb je daar ooit bij stil gestaan? In deze relatie gaat het altijd maar om jou, denk je dat ik niemand nodig heb?"
"Als jij mij niks verteld kan ik je ook niet helpen, begrijp dat dan! Alles kan me gestolen worden zolang ik jou maar heb, ik weet dat je het druk hebt met je nieuwe baan en ik ben ook echt blij voor je dat je een baan hebt gevonden. Je weet dat ik achter je sta en er voor je ben dus doe niet zo achterlijk Hakeem."
"Saffi." Zei hij kort af, op de achtergrond hoorde ik een paar stemmen, "Waar ben je?" Vroeg ik nieuwsgierig, "Wachtkamer van ziekenhuis." Ik slaakte een diepe zuch en verzamelde al mijn moed bij elkaar, hoeveel pijn deze 4 woorden me ook doen zal ik het toch over mijn keel moeten krijgen. Ik bedoel van, hij steunde mij ook altijd. "Beterschap met je moeder."Zei ik gemeend.
"Ewa was dat zo moeilijk?" Vroeg hij geirriteerd, "Ja, maar ik hou van je. En ik mis je echt. Ik wil niet telkens domme discussies met je aangaan maar je gedrag geeft me geen keus." Hij schoot in de lach, "Over twee weken zie je me weer ja? Mohim ik ben aan de beurt, let goed op jezelf en app me zodra je uit huis gaat."
Ik deed mijn haar in een knot en opende mijn kledingkast, wat zal ik eigenlijk meenemen naar Spanje of waar we ook gaan? Ik trok een mooie blauwe zomerjurkje uit mijm kast, me vader maakt me af als hij deze ook maar in mijn kamer ziet slingeren.
En Hakeem niet te vergeten, Nasr, Souf en Faisel. Soms hou ik zoveel van die losers dat het mij begint te irriteren. Ik lachtte zachtjes in mezelf, sinds ik Faisel beloofd had om hem op te zoeken. Het is inmiddels al 4 maanden geleden, erg he?
Gauw propte ik mijn fel roze koffers vol met kleding en dook even later in mijn bedje. Ik pakte mijn telefoon erbij en scrolde wat op mijn tijdlijn van mijn instagram. Niks bijzonders, zoals gewoon weer plaatjes van bitches be like, love foto's, vecht filmpjes, mensen die naakt foto's van elkaar delen.
De volgende ochtend stond ik op uit mijn bed en strekte mezelf uit, ik keek op mijn klok en zag dat het al 06:23 was. Hmm, is dat niet wat aan de late kant aangezien we een tijdje moeten reizen?
Ik trok mijn badjas aan en liep mijn kamer uit, al gauw kreeg ik door dat iedereen allang wakker was. Snel rende ik naar de badkamer boven en stapte onder douche. Na 10 minuten stapte ik gauw weer uit de badkamer en holde gauw naar mijn kamer."Aicha! Opschieten anders blijf je thuis!" Schreeuwde mijn moeder luid, "Ja,ja,ja." Mompelde ik en trok een lange zwart jurk aan die mooi over mijn lichaam heen viel. Niet te wijd, niet te strak. Ik trok er een spijkervestje over heen en zette mijn krullen gauw in een strakke knot. Klaar is kees, lekker simpel.
Ik holde de trap af naar beneden en zag dat de koffers al naar de autos werden gebracht. "Aicha jij gaat met Soufouan, Inaya en Amine mee in de auto, ja schat? " Ik slaakte een diepe zucht, "Ik mocht toch met jou mee in de auto?" Ik heb dus totaal geen zin om met Soufouan te reizen. Hij is echt hoofdpijn, krijg gekke stress van hem. Spontaan ook nog.
@ parkeerplaats
"Aicha, als je nu je fucking bek niet houdt over die kehba. Breek ik je tering kaak, begrepen?" Schreeuwde Soufouan terwijl hij me stevig vast hield bij mijn kin. Boos keek ik hem recht in zijn blauwe ogen aan, "Heb je dat begrepen?!" Schreeuwde hij nogmaals, ik knikte en draaide mijn gezicht om.
"Mooi, je moet niet naar die bullshit van haar luisteren. Ik wil niet meer dat je met haar omgaat." In een reflex draaide ik mijn hoofd weer naar hem toe en keek hem geschrokken aan.
"Waarom niet?!" Vroeg ik, "Ze stookt gewoon tussen ons, ik wil niet dat iemand komt tussen ons." Zei hij en omhelsde me stevig, hij drukte mijn hoofd tegen zijn borstkas aan. "Jij bent en blijft mijn alles. Niks komt tussen ons, niks..."
™ 200 stemmen?™
JE LEEST
Gedwongen liefde
Romance"Ik was nog maar een jong meisje, net 12 jaar. We waren met de hele familie naar Marokko, gewoon vakantie.. Het was leuk en gezellig totdat mijn neef me betaste. Ik was zo bang, de angst die ik voelde samen met de walging. Het was verschrikkelijk, i...