Twee dagen later.
Ik leunde met mijn hoofd tegen mijn vaders schouders aan terwijl ik naar de tv scherm staarde waar een foto van Dunya op stond. Ze is namelijk op het nieuws, ze is nu al 2 hele weken vermist
Vanuit mijn ooghoek zag ik hoe Amine zijn moeder stevig vasthield om haar te troosten, een brok vormde zich in mijn keel. Ik vind het echt zielig voor hun maar natuurlijk ook voor Nasr. Hij is even naar buiten om te huilen denk ik.
Je weet toch, sommige mannen houden er niet van als mensen zien dat ze huilen maar ik begrijp dat niet. Ik vind het juist zo schattig om te zien als ik ze zie huilen, tis gewoon menselijk hoor.
"Wewa?" Fluisterde ik in zijn oor, hij keek me geïrriteerd aan terwijl hij over zijn baardje wreef. "Wesh wiel jai nauw weer a dikie dik." Vroeg hij boos, "Ik heb honger.." Zei ik, ik zag hoe mijn moeder me waarschuwde met een slipper. Ik schoof verder naar mijn vader en lag letterlijk in zijn buik.
Hij gooide zijn arm om mijn schouders en drukte een kus op mijn voorhoofd, "Lauster a Aicha, iek ook honger hebben. Jai nu naar jai oom Karim jai graties kapsaloen halen?" Ik knikte hevig, "Mooi." Zei hij en haalde een dirham uit zijn zak, hij plaatste deze in mijn handen en duwde me van de bank
"Aicha waar ga jij?" Vroeg me moeder terwijl ze me onderzoekend aankeek, "Ik ga naar Karim voor wewa." Zei ik, "Ben je gek?!" Vroeg ze fel, "Bouchra, njiet zo zoeren. Aicha ies 1 grote meid ga maar halen yallah zied a dikkie dik."
"Jij moet stil zijn a dombo! Denk je we zijn in Marokko, winkel is net aan de overkant? Nee, jij blijft binnen Aicha!"
Mijn vader stond op en stopte zijn handen in de zakken van zijn jurk, hij keek me moeder boos aan en bleef precies voor haar staan. Heel awkward, ik bedoel van we hebben wel bezoek?
"Jai erout wella iek out?" Vroeg hij en keerde zich om naar mij waarna hij hard in de lach schoot, "A dombo niet denken jij krijgt eten vandaag." Ik keek naar Amine's moeder die nog steeds huilend in zijn armen naar de tv keek.
"Amine breng Aicha maar." Zei zijn moeder, "Weet je zeker?" Vroeg hij aan zijn moeder, ze knikte hevig. "Schiet op, koop gelijk ayran voor mij en niet haar lastig vallen. Begrepen?" Hij drukte een kus op haar voorhoofd en stond op, "Maak je niet druk.."
"Amine, njiet Aicha aanraken, njiet kaiken, ook njiet giezeggen ma Sha Allah mooie virouw." Zei mijn vader serieus, en wees met zijn vinger naar Amine. "Nee, iek wiele njiet hore, jai giezegge iek willuh trouwuh met Aicha. Ander jai 1groot probleem hebbe, Iek boos zijn, Nasr boos zijn, Soufouan boos zijn, hele familie boos. "
Met een rood hoofd liep ik de gang op en trok gelijk mijn zwarte uggs aan. Ik deed mijn fel rode Canada Goose jas aan en liep de deur uit, de koude wind gaf me een harde klap in mijn gezicht.
Het is echt verschrikkelijk koud, Amine kwam naast me lopen en stopte zijn handen in zijn zwarte Canada Goose jas. Ik vind het hem maar sexy staan.
"Amine?" Zei ik terwijl ik hem aankeek, "Ik uhm.." Ik slaakte een diepe zucht, "Ja, ik wou alleen weten hoe het met je gaat. In verband met Dunya enzo, ik vind het echt erg voor jullie wollah."
Hij keek me heel even aan en richte zich weer op de grond, "Ik weet dat ze nog leeft dus ja." Zei hij kort af en deed zijn handen in zijn zakken, ik knikte en deed mijn capuchon over mijn hoofd.
We liepen de winkel van mijn oom binnen, gelukkig is hij er niet want als hij Amine zag, zou hij van die awkard grapjes maken, hints geven van wil je niet trouwen met hem, blabla.
Ik liep naar de toonbank en zag daar achter Lina staan, ik fronste mijn
wenkbrauwen en keek haar verbaasd aan. Like serious, sinds wanneer werkt zij hier? Dit moet een grap zijn."Wat doe jij hier?!" Vroeg ik boos, "Ik werk hier, zie je dat niet?" Zei ze terwijl ze met haar blonde krullen speelde, "Niet voor lang meer, geloof mij." Siste ik boos, "Sinds je Immazine niet meer hebt ben je broke he?" Amine pakte me bij mijn arm en keek me vragend aan.
"Wat is dit?" Vroeg hij serieus, "Ik mag haar gewoon niet." Zei ik boos. "Ewa gedraag." Zei hij en liep naar de toon bank, "8 grote kapsalons, 2 Turkse pizza's, 3 patatjes, 7 flesjes AA, en doe maar kratje Redbull." Zei Amine en gaf haar briefje van 50 euro, "Wij krijgen gratis." Zei ik tegen hem, "Oh maar ik wissel al." Zei Lina bijna huilend.
"Saffi hou maar." Zei Amine tegen haar en gaf haar een knipoog. Ik rolde met mijn ogen en nam plaats aan tafel, ik mag hem echt niet meer. Ik bedoel van, ik zei toch net dat ik haar niet mag en nu geeft hij haar 50 plus shi knipoog.
Amine nam plaats tegenover mij en bood me een flesje AA aan maar ik negeerde zijn aanbod. Ik zag hoe hij me verbaasd aankeek, "Ben je boos?" Vroeg hij, "Nee, ik ben niet boos."
Ik nam de laatste hap van mijn pizza, ik propte de folie tot één en gooide het in de plantenbak van mijn moeder. Straks haal ik hem wel gelijk weg voordat ze zomaar hele wereldoorlog hier zal starten. Maak geen grapjes met haar.
Ik haalde mijn telefoon uit mijn zak en keek op WhatsApp. Geen appje van Hakeem, ik mis hem echt. Maar no worries, ik zie hem gauw weer. Ik heb ondanks alles toch wel medelijden met zijn moeder want ja, tis en blijft familie
"Aicha?" Ik keek op en zag Amine naast me zitten, hij deed zijn warme jas uit en plaatste het over mijn schouders. "Ben je boos op me?" Vroeg hij nogmaals.
"Tuurlijk ben ik boos, wat voor domme vraag is dat. Ik snap niet dat je haar die 50 euro gegeven hebt en daarbij nog een knipoog. Ik begrijp jou niet, ga weg van mij alsjeblieft Aminedinne kowed."
"Wat zei je?" Vroeg hij, ik herhaalde wat ik zei, "Ik hoor je niet, herhaal alsjeblieft nog een keer Aicha?"Ik keerde me om maar al snel voelde ik zijn volle zachte lippen op die van mij.
JE LEEST
Gedwongen liefde
Romance"Ik was nog maar een jong meisje, net 12 jaar. We waren met de hele familie naar Marokko, gewoon vakantie.. Het was leuk en gezellig totdat mijn neef me betaste. Ik was zo bang, de angst die ik voelde samen met de walging. Het was verschrikkelijk, i...