86.

13.3K 598 187
                                    

"Ik heet Inaya, en ik ben 19 jaartjes jong. Dit jaar ben ik zwaar blijven zitten, vandaar dat ik nog hier zo chill. Mohim, ben een mocro. Ik woon in Utrecht, paar straten verder hier van daan. En uh.. Ja, ik hou van kip."

Immazine en ik keken elkaar aan waar na we in de lach schoten, iedereen keek mij stomverbaasd aan. Niemand had zo een lelijke harde lach uit mij verwacht.

Ja, joh. Ik zie er ook zo onschuldig uit. Ik lijk op 'n net opgevoed Marokkaans meisje, die strictly is met haar geloof. Met niemand durft te praten en thuis al rake harde klappen krijgt als ze ook maar de h van Hassan uitspreekt.

Ik slaakte een diepe zucht, helemaal vergeten dat Hassan de broer van Hakeem is. Pff, ik haat ze nu zo erg. Ook al heeft Hassan mij niks misdaan, kan ik die twee dus totaal niet uit elkaar houden. Ze lijken sprekend.

"Zo, nu jij." Mijn docent wees mij aan en alle blikken waren op mij gericht. Zo wel jaloerse blikken, als lieve blikken en rare blikken maar van Immazine en Inaya kreeg ik echt een oerlelijke blik.

Ik moest mezelf beheersen om niet in de lach te schieten, "Mijn naam is Aicha El Yousri, mijn naam spreekt voor zich. Ik woon ook in Utrecht, na mijn havo examens heb ik een jaar rust genomen en ben dus dit jaar pas met een vervolg opleiding begonnen. Ik zit hier op school omdat ik bedrijfsleider wil worden.. Ik hou van eten, praten, lachen en de natuur. Verder ben ik opzicht wel een spontane aardige meid vind ik zelf en sta altijd wel open voor een praatje met iedereen."

"Jij bent natuurlijk nieuw hier op school dus er zijn vast mensen die een vraag aan je willen stellen." Ik knikte, "Ben je al getrouwd?" Vroeg een meisje terwijl ze me aandachtig aankeek.

"Ja, sorry hoor meid. Maar zie ik er getrouwd uit?" Iedereen schoot in de lach. Ze keek me met grote ogen aan, "Ben je Nederlands?" Vroeg ze, "Je ziet toch aan haar naam dat ze mocro is?!" Schreeuwde iemand anders weer luid.

Het meisje keek de jongen smerig aan, "Ja, maar kijk haar ogen dan en haar huidskleur Chris!" Schreeuwde ze luid, stilletjes volgde de klas het gesprek tussen chris en het meisje. Ken haar echt niet.. Ik ken niemand behalve ja.

Chris stond op en keek het meisje boos aan, "Ja dus?! Ben je jaloers of wat?! Omdat jij lelijke ogen hebt?!" Riep hij boos. "Toch vond je ze vorige week de mooiste ogen die je ooit gezien had.."

"Fayaaaaaaa!" Riep Inaya lachend en klapte in haar handen. Alle jongens stonden op en begonnen door de klas heen te rennen, behalve Immazine off course. Als je "gedist" wordt, kan je beter de omgeving waar je je in bevindt voor goed verlaten anders krijg je dit.

Iedereen gaat rennen, vraag me niet waarom maar als iemand "gedist" wordt gaat iedereen rennen. Als je dat nog nooit heb meegemaakt, woon je waarschijnlijk in een saai dorpje.

"Oké, zijn er verder nog vragen?" Vroeg de docent door het geschreeuw heen, ik schudde met mijn hoofd. "Nou, Aicha geeft aan dat er geen vragen meer gesteld mogen worden dus daarbij sluit ik deze introductieles af. Tot morgen."

Ik liep met Immazine en Inaya door de gangen van de school, ik kreeg een zachte kramp in mijn buik. Amine wacht natuurlijk nu op mij, "Immazine, wat ga je nu doen?" Vroeg ik en keek hem aan. Hij haalde zijn schouders op.

"Heb je een afspraak?" Vroeg hij terwijl hij me onderzoekend aankeek, ik slikte. "Uh.." Hij keek me fel aan, "Vertrouw je me niet ofzo?" Mompelde ik en liep door. Hij kuchte als teken dat ik moest stoppen met lopen. "Je weet waarom."

"Dat gaat me niet meer overkomen, je moet een beetje vertrouwen in me hebben. Ik doe niet aan relaties, dat weet je toch." Hij knikte en keek op zijn horloge, "Ik ga even langs me pa, jullie gaan direct naar huis. En Inaya.."

Gedwongen liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu