95.

12.1K 611 222
                                    

"Waarom ben je zo rustig?" Vroeg Meryam terwijl ze mijn haar aan het stylen was. Ik haalde mijn schouders op en keek mezelf aan in de spiegel.

Ik heb een blauwe takshita met gouden decoratie die mooi over mijn lichaam heen valt en perfect matcht met mijn blauwe ogen.

Ik slaakte een diepe zucht en staarde naar mijn ketting die op mijn borst hing. Firdaous, firdaous, firdaous.

Ze blijft constant in mijn hoofd hangen als ik ergens mee bezig ben. En als ik aan haar denk, denk ik aan haar vader.. Hakeem..

Wie had ooit gedacht dat wij uit elkaar zouden gaan? Wie had ooit gedacht dat wij beide onze eigen pad op zouden gaan? Wie had ooit gedacht dat wij uberhaupt zonder elkaar konden leven?

Niemand, omdat het leek alsof onze liefde echt was. Althans, van mij kant. Wat hij mij vandaag heeft aangedaan  blijft maar in mijn hoofd hangen.

Ondanks ik niet kan ontkennen dat ik zielsveel van die man heb gehouden kan ik me niet voorstellen dat ik me zo door hem heb laten misbruiken.

Maar liefde maakt blind. Echt blind. Je denkt dat die gene van je houdt, omdat die gene ze3ma alles voor je over heeft. Die gene doet alsof hij van je houdt, en speelt het zo goed dat jij juist denkt van dit kan nooit nep zijn.

Maar niks is minder waar, Hakeem heeft mij zwaar misbruikt. En dat deed pijn, maar hamdoulilah ben ik al over hem heen. Waarom denk ik nog aan hem? Ohja, Firdaous.

"Halloo? Ben je in dromenland ofzo?" Vroeg Meryam terwijl ze me door elkaar schudde, geschrokken keek ik op. "Wat?" Vroeg nog geschrokken.

Ze schoot in de lach en hees me op uit mijn stoel, "Je bent klaar gek, kijk in de spiegel!" Zei ze trots terwijl ze de stekker uit het stopcontact haalde.

Bewonderend bekeek ik mijn lang steil haar dat tot mijn heupen kwam. Het is echt een lange tijd geleden dat ik tijd voor mijn uiterlijk heb besteed.

En ik moet het echt vaker doen, want ik vind mezelf echt prachtig. Althans, als je toch het verschil ziet tussen mij buitenshuis en binnens huis.

"En wat vindt je ervan?" Vroeg ze, "Ja, het is echt mooi." Zei ik terwijl ik mijn vingers door mijn glad haar haalde, ik voelde een harde tik op mijn hand.

"Niet doen! Weet je wel hoelang ik heb gestaan om dat haar van jou zo te krijgen?!" Riep Meryam overstuur, ik schoot in de lach. "Sorry schat!"

"We moeten opschieten man." Zei ze en bekeek zichzelf nog even in de spiegel. Meryam is Arubaans en heeft een mooi tropisch tintje als kers op de taart heeft ze ook nog is green eyes.

Echt een mooie vrouw, ik hees mijn jurk een beetje op en liep de gang op. De gezelligheid van uit de woon kamer was al vanaf afstand te horen.

Ik heb echt gezin om een beetje, nee. Correctie; heel erg los te gaan. Ik heb het nodig, even alle stress van me weg blazen. Alle problemen vergeten.

Ik liep de woonkamer in en zag dat iedereen aan het dansen was. Gelijk werd ik door iemand meegetrokken. Ik keek op en zag dat het Hajar was.

".. Net.. Im.. ya..je..jsosiwbw.." Zei ze dansend. "Ik versta je niet!" Zei ik luid. "..gshs...sjwiw.." Schreeuwde ze in mijn oor, ik schudde met mijn hoofd als teken dat ik het niet hoorde.

Gauw voelde ik een voet op die van mij het is ook dom om midden in een dansende menigte als een koe te gaan staan. Ik begon een beetje dansen en genoot van de heftige gezelligheid.

Een vrouw trok naar zich toe en begon met me dansen. Ik voelde hoe mijn wangen rood gloeide, ik ben namelijk gewoon heel erg verlegen bij mensen die ik niet ken. Heel awkward dit.

Gedwongen liefdeWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu