80'lerde Bir Gün

114 10 37
                                    

Tam buraya başlama tarihinizi bırakabilir ve Asena'nın Deniz'le mi yoksa başka bir karakterle mi olmasını istediğinizi yazabilirsiniz: Gelin, hikayenin sonuna birlikte karar verelim! ✍🏼
***

Hazırsanız, başlayalım; sizi 1980'lere götürmeme ne dersiniz? Hani o renkli halka küpelerin moda olduğu, yüksek topuzlar ve disko topları! Evet, evet renkli kıyafetleri unuttum, bir de onlar! Pastanelerde buluşmalar, flörtleşmelerin bile nezaketten kırıldığı yıllar... İşte ben, tam da o yıllarda yaşadım devrimin en güzel halini; aşkı, sevgiyi, sonsuz mücadeleyi! Geleceğe gidiş gibi geçmişe dönüş. Nasıl taze, nasıl canlı her şey... Televizyon mu? O henüz renkli değil, en azından bizim evde!

Şimdi gelelim asıl hikayeye; yani 80'lerin politik ortamına! Üniversitelerin kaynamaya başladığı yıllar, öğrenci hareketlerinin yeniden yükselişi, sağ ve sol diye tam da ortadan ikiye ayrılan bir toplum... Zordu 80'lerde yaşamak! Hele ki, aşık olmak; sanırım o, en zoruydu!

O zamanlar ikimiz de üniversiteydik: O hukuk üçüncü sınıf öğrencisiydi, ben ise basın yayın ikinci sınıf. Toydum, utangaçtım, ancak konu mesleğim olduğunda bu özelliklerin hepsi kaybolur, içimden bir canavar çıkardı adeta. Evet, o zamanlardan belliydi acar bir muhabir olacağım... Öyle ki, her ders hocaları sıkıştırır, kokusunu aldığım her konunun peşine bir şekilde düşerdim. Zaten üniversite okumaya yönelik yetiştirilmiştim, kaldı ki, ailemin eğitimli olması, bu uğurdaki mücadelemi her dönem kolaylaştırmıştı. Annem bir öğretmen, babam vatana senelerce hizmet etmiş ve etmeye devam eden bir askerdi. Evet, çocukluğum boyunca ailemin atamalarıyla oradan oraya sürüklenmiş, son durağımız ise Ankara olmuştu, en azından şimdilik! Aslında bazı açıdan bu sürüklenmelerin artısı da vardı. Sonuçta mektupların kıymetli olduğu yıllarda yaşıyorduk; bu yüzden gittiğim ya da kaldığım şehirlerde birçok arkadaş edinmiş ve bu arkadaşlıkların bazılarını da korumayı başarmıştım, hem de aradaki tüm kilometrelere rağmen! Ayça ve Can da onlardandı. Ara ara yazları birlikte geçirir, bol bol eğlenir, ailemizden gizli yapmamız gereken her şeyi de birlikte yapardık; ki, o yaz bu yazlardan biri olacaktı! Ancak öncesinde yaşamam gereken daha birçok şey vardı...

Bir Deniz SevdimHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin