Aklımdaki soru beni yiyip bitirmek üzereyken, tam da imdadıma yetişen Deniz'in telefonu oldu. O an gazetedeydim ve belki de uzunca süre sonra Deniz'in bana ne anlatacağını bu kadar çok merak ediyordum.
"Buyurun?"
"Asena benim Deniz. Sana her şeyi anlatacağım döndüğümde, ama ne olur bir şeyi şimdiden bil; haklı olan benim, sen değil..."
Gözümden sadece tek bir damla yaş süzüldü...
"Nasıl yani Deniz?"
"Her şeyi anlatacağım Asena, her şeyi... Sadece beni bekle, yarın sabah yanındayım. Gazetede buluş benle."
Deniz'le telefonu kapatır kapatmaz, Alparslan'ı aradım. Ancak bu bir yüzleşme telefonu olmayacaktı, henüz vakti gelmemişti..."Nasılsın Alparslan?"
"Sevgilim, sesini duydum çok daha iyi oldum. Sen nasılsın, bir şey olmadı değil mi?"
Gülümsedim, hala beni düşünüyordu...
"Hayır sevgilim, bir şey yok. Bugün eve geç geçebilirim ya da geçmeye de bilirim, elimde yetişmesi gereken önemli bir yazı dizisi var, haber vermek istedim."
"Evde çalışsaydın sevgilim, daha rahat olmaz mıydı?"
"Her şeyi taşıyamayayım şimdi. Sen Ankara'dasın değil mi bugün de? Sinan ona göre annemlerde kalsın."
"Evet, evet sevgilim. Ama yarın akşam yanındayım ve seni çok özledim."
"Ben de, ben de sevgilim..."
Alparslan'la telefonu kapatır kapatmaz, annemleri arayarak aynı yalanı onlara da söyledim. Tek istediğim bugün yalnız kalmaktı, çünkü biliyordum; çalışırken kimse beni aramaz ya da rahatsız etmezdi. Gereğinden fazla gazetede kaldıktan sonra kendimi sahile attım. En başından beri yaşadıklarım gözümün önünden akıp gidiyordu, her bir an... Kırıldığım belki de aldatılmaktan çok, Alparslan'ın bana yalan söylemeseydi; çünkü söylemezdi. Deniz giden, Alparslan kalandı; Deniz vazgeçen, Alparslan asla vazgeçemeyendi; Deniz hırçın, Alparslan şefkatliydi; Deniz geçmişim, Alparslan geleceğimdi. Ve şimdi geleceğimin ilk fırsatta beni aldattığını, bana yalanlar söylemek için onlarca belge uydurduğunu öğreniyordum; üstelik, makamını kullanarak...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
Bir Deniz Sevdim
Historical Fiction80'lerin politik ortamında geçen gelgitli bir aşk ve devrimin en güzel hali: sevgi! Bir Deniz Sevdim, başlıyor...