Christmas

1.4K 133 21
                                    


'Hebben ze zich gedragen?'

'Ja, Minister, dat hebben ze,' glimlacht Terrence. 

Ik en Teddy staan naast elkaar, toverstok in de hand, te wachten tot Romeo eindelijk is uitgepraat met Terrence. Teddy ziet er opgelucht uit. 

'Ik ga ervanuit dat je ze niet meer zult zien, Terrence,' glimlacht Romeo. 

Ik grijns, en zwaai even liefjes naar Terrence, die glimlacht, en met zijn ogen rolt. 

'Ik ga die gast nog missen ook,' zeg ik, met over elkaar geslagen armen. 

Teddy kijkt me aan, 'dat zei je hardop Em.'

'Ja, dat was ook de bedoeling.'

'En bedankt.'

Ik schiet in de lach, 'ja wat nou?' ik geef hem een duwtje. 

Romeo komt onze kant oplopen, 'zijn jullie klaar om te gaan?' vraagt hij. 

Tegelijk knikken Teddy en ik. Eventjes nog, sta ik het mezelf toe om te kijken. En tot mijn verbazing staat Terrence ons na te kijken. Ik zie een glimlach om zijn lippen als onze ogen elkaar ontmoeten. 

Maar dan staan we buiten, en word hij aan mijn zicht onttrokken. 

'Houd je vast, hier gaan we,' waarschuwt Romeo, mij in het bijzonder, en met een plop geluid, verdwijnen we in het niets. 

Tot mijn verbazing ben ik niet te misselijk, als we op de plek van bestemming aankomen. 

'Emma! Teddy!' horen we roepen, en voor we ook maar kunnen reageren, worden we stevig omhelst door een gezette vrouw met rode haren. 

Molly Wemel. 

'Lieverds, wat goed jullie weer te zien!' 

Ze neemt mijn gezicht in haar handen en geeft me een zoen op mijn wang. 

'Wat zien jullie er goed uit, als je nagaat waar je vandaan komt,' eventjes kijkt ze ons bestraffend aan, maar ze is te blij om ons te zien om lang boos te blijven. 

'Bedankt Romeo,' zegt ze hartelijk, 'kan ik je uitnodigen voor een Oude Klare's?' 

Romeo glimlacht, 'dat zou ik heel graag doen, Molly, maar vandaag heb ik geen tijd.' 

'Er is altijd morgen nog,' flap ik eruit. 

Beide volwassenen kijken me even verbaasd aan, maar dat knikt Romeo, 'misschien morgen dan,' knikt hij, 'fijne eerste kerstdag.' 

Met die woorden verdwijnt hij in het niets. 

'Kom schatten, iedereen is er al, we zaten allemaal op jullie te wachten.' 

'Is Harry er ook?' vraag ik verbaasd. 

'Natuurlijk,' zegt Molly gemoedelijk, 'die zou kerst toch niet willen missen,' ze knipoogt eventjes naar me. 

Ik glimlach opgelucht, en we lopen achter haar aan naar binnen. 

'Kijk eens wie er zijn!' zegt Molly meteen als we in de kleine huiskamer komen. 

'Emma! Teddy!' Victoire springt als eerste op, en omhelst ons stevig, 'kom zitten!' zegt ze blij, en ze trekt Teddy achter zich aan. Hij ploft naast haar neer, en ze raken meteen in gesprek. 

Ik plof naast James neer, die me meteen nieuwsgierig aankijkt, 'hoe was Azkaban?' zegt hij zacht, en met twinkelende ogen. 

Ik glimlach, 'eh-minder erg dan verwacht,' antwoord ik, met Terrence in mijn gedachten. 

Lost in Harry Potter - VengeanceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu