Ik laat mijn tas op de grond vallen, en ga op een boomstronk zitten. We zijn zojuist opnieuw naar een andere plek vertrokken. Ik vraag al niet meer waar we zijn. Misschien moet ik er maar gewoon een keer op vertrouwen dat Fenrir echt wel weet wat hij doet. Maar dat neemt niet weg dat ik er nog steeds een hekel aan heb.
'Heb je het nu nog steeds niet gevonden?' vraagt hij, terwijl hij de tent opzet.
Ik schud mijn hoofd, terwijl ik het boekje uit mijn tas pak.
'Zo dik is het toch niet?'
'Ik heb ook nog in dat boek over Gruzielementen zitten lezen Fenrir,' zeg ik, terwijl ik met over elkaar geslagen benen ga zitten lezen. 'Zou jij ook eens moeten proberen.'
'Ik denk er niet aan. Lezen is één van de meest saaie dingen die er zijn,' zegt hij.
'Wat vind je dan wél leuk om te doen?' vraag ik nonchalant.
'Relaxen.'
'En?'
'Door het bos rennen als wolf.'
'En?'
'Moet er meer zijn dan?' grijnst hij, 'luister eens, ik ben het liefst gewoon zo vrij mogelijk. In tegenstelling tot jou.'
'Nou daar vergis je je dan in,' zeg ik, 'ja, ik ben misschien een nerd, en ik ben misschien iets minder- vrij, in mijn doen en laten dan jij, maar ik hou er ook niet van om opgesloten te zijn. Ik heb je al meerdere keren verteld dat jij en Bellatrix me alleen maar te pakken kregen, omdat ik me te opgesloten voelde in het huis waar papa me verborgen hield,' zeg ik, ik klap het boekje weer dicht en kijk hem aan.
'"Iets minder vrij" is een understatement prinses,' lacht hij.
Ik rol met mijn ogen, maar ga er niet op in. Echt de kans om te reageren krijg ik sowieso niet, want onverwachts klinkt er een beng.
'Verdomme!' mompelt Fenrir, maar we zijn tegelijk opgesprongen, toverstokken in de aanslag.
Tot mijn grote verbazing komt papa aanlopen, dus laat ik mijn toverstok ook weer zakken.
'Hoe blijven jullie ons vinden?' vraagt Fenrir boos.
Papa heeft zijn toverstok op hem gericht, en hij kijkt boos, heel boos. Hij geeft geen antwoord op Fenrirs vraag, maar duwt hem in plaats daarvan de Profeet in handen.
'Was dit jou briljante idee Vaahaar!?' snauwt hij. Verbaasd kijkt Fenrir naar de krant in zijn hand.
Hoofd schouwer verliest geheugen na een, naar waarschijnlijkheid, brutale inval Schouwershoodkwartier in het Ministerie. (Lees verder op pagina 8)
Lees ik op de voorkant, als Fenrir me de krant toegeworpen heeft.
'Waarom denk je dat ik er iets mee te maken heb?' vraagt Fenrir.
'Ik mis Veritaserum en Wisseldrank!' snauwt papa.
'Eh-' kom ik vlug tussenbeide, en ik ga naast Fenrir staan, 'pap, het was mijn idee, niet van Fenrir,' zeg ik kalm. 'Ik heb die dranken meegenomen toen jullie ruzie stonden te maken in de Kamer van de Hoge Nood.'
Ik kan zien dat papa zich in staat te houden.
'Ik geloof,' zegt hij uiteindelijk ijzig kalm, 'dat ik een vergissing heb gemaakt, door jou met Vaalhaar mee te laten gaan.'
Mijn hart zinkt me in mijn schoenen, 'w-wat?' stamel ik, 'papa-'
'Je gaat met mij mee!'
Fenrir komt tot mijn verbazing voor me staan, 'en wat ben je van plan als het volle maan is? Haar ergens in een bos dumpen, en aan haar lot overlaten?'
'Ik heb eerder te doen gehad met weerwolven Vaalhaar!' zegt papa boos, 'maak je daar maar geen zorgen om!'
'Ik maak me ook geen zorgen om jou!' zegt Fenrir, die nu langzaam geïrriteerd begint te klinken.
Ik durf niet tussenbeide te komen, maar ik kan aan papa zien dat hij de opmerking van Fenrir niet verwacht had.
'Wilde je haar weer binnenhouden, als ze bij jou is?' Fenrir slaat zijn armen over elkaar, 'dat zal net zo goed aflopen als de laatste keer dat je dat deed.'
'Je begeeft je op zeer dun ijs, Vaalhaar,' zegt papa dreigend, 'ik stel voor dat je goed nadenkt over je volgende woorden.'
'Jij bent hier de enige die het nog nodig vind om met opgeheven toverstok te staan,' zegt Fenrir.
Maar papa reageert niet. Hij laat zijn hand ook niet zakken.
'Ze heeft mij net zo hard nodig als jou, Severus. Hoe sneller je dat accepteert, hoe beter dat is voor haar,' voegt Fenrir eraan toe.
Die woorden lijken wel door te dringen, want eindelijk laat papa zijn toverstok zakken.
'Wat hadden jullie te zoeken in het Ministerie?' vraagt hij, en hij kijkt ons aan.
'We dachten daar aan meer informatie te kunnen komen over Jeweetwels plannen,' zeg ik, voor Fenrir iets kan zeggen.
Even ademt papa diep in en uit, dan knikt hij, 'ik ben blij dat je nog leeft,' zegt hij.
Ik glimlach en knik, 'natuurlijk leef ik nog.'
'Weet je zeker dat je bij hem wilt blijven?' hij knikt even naar Fenrir.
'Vind- vind je dat vervelend?' vraag ik voorzichtig.
'Ja, maar het is jou keuze.'
Hij richt zich tot Fenrir, 'jij, kunt beter met je klauwen van haar afblijven,' zegt hij, 'Vaalhaar ik waarschuw je!'
Fenrir glimlacht alleen maar, maar geeft geen antwoord. Uiteindelijk draait papa zich om, en als hij tussen de bomen verdwenen is, horen we een beng.
'Nou, dat hebben we overleefd,' zeg ik zuchtend, en gooi de krant op de grond.
Fenrir zegt niks, maar kijkt me alleen maar even aan.
'Ik heb hem nog nooit zo pissig gezien,' voeg ik eraan toe, ik kijk hem aan, 'eh- bedankt dat je het voor me opnam, Fenrir.'
Hij wuift het weg, en trekt zijn schoenen en sokken uit, 'ga je mee, een duik nemen? Hier vlakbij is een meertje.'
Glimlachend knik ik, en trek zelf ook mijn schoenen en sokken uit, voor ik achter Fenrir aanren.
'Waarom heb je dit er niet bij gezegd?!' roept ik, als we bij een klif staan. Onder ons ligt het meertje te glinsteren in de zon.
'Ga me nou niet vertellen dat je hier echt bang voor bent?' grijnst Fenrir.
'Mis-misschien,' stamel ik.
'Dan gaan we samen,' zegt Fenrir simpel. En voor ik kan reageren, heeft hij zijn armen om mijn middel geslagen en trekt me het frisse water in.
Proestend kom ik boven, en ik hoor hem lachen.
Ik spat hem nat, 'zeg! Je hebt mijn vader toch gehoord?!' roep ik.
Hij duwt mijn handen naar beneden, 'dat heb ik. Maar volgens mij heb jíj er niet zoveel op tegen als ik met mijn "klauwen" aan je zit.'
Vrijwel meteen schiet hij in de lach door mijn gezicht.
Maar ik duw hem kopje onder.
'Creep!' roep ik, terwijl ik weet dat mijn hoofd knalrood is.
JE LEEST
Lost in Harry Potter - Vengeance
FanficHe is back, with a vengeance... (DIT IS DEEL TWEE IN DE "LOST IN HARRY POTTER"SERIE! Ik kan alleen maar adviseren deel één (Lost in Harry Potter) als eerste te lezen) Cover door: Ikzelf Side Note: NIET TE GELOVEN DAT HET ME ZO LANG GEKOST GEEFT DIT...