Home

2K 152 70
                                    


Tegen de tijd dat we bij de koetsen komen, is Teddy nog steeds chagrijnig, en zegt niet veel. 

Terwijl Victoire en ik elkaar lopen te vertellen wat we in de vakantie hebben gedaan, op de momenten dat we niet bij elkaar op bezoek waren. 

Even houd ik mijn pas in, als ik de Terzieler zie die onze koets trekt, het is een uitzonderlijk groot exemplaar, misschien wel het alfamannetje van de groep die ze hier hebben? Teddy botst tegen me aan. 

'Em!' valt hij uit, tot hij mijn blik ziet, 'kom op,' hij trekt me mee, en duwt me bijna de koets in. Victoire heeft vriendinnen uit haar jaar gespot, en rent naar hen toe om bij hen te kunnen zitten. 

'Weet je nog steeds niet waarom jij die zogenaamde beesten wel ziet, en ik niet?' vraagt Teddy. 

Ik leun naar achteren, en sluit even mijn ogen tegen de opkomende hoofdpijn, 'je gaat ze zien als je de dood hebt gezien Ted,' zeg ik vermoeid. 

'Dus je hebt de dood gezien,' stelt hij vast. 

Ik knik.

'O-kee, en wie heb je zien sterven dan?'

Ik kijk hem aan, 'ik denk heel veel mensen, aangezien ik ben geboren ín Zweinstein, waar op dat moment gevochten werd,' zeg ik op een toon alsof dat logisch is. 

'Toen was je een baby,' zegt Teddy. 

'Baby's hebben hersens weet je,' ik poke hem in zijn zij, en hij schiet in de lach. 

'Dat weet ik ook wel! Het klinkt gewoon- nou, je zal het als baby maar gezien hebben.'

'Ik kan me er ook niets meer van herinneren, juist omdat ik een baby was.' 

De koets komt tot een halt, en we stappen uit. Binnen is het behaaglijk warm, terwijl het buiten langzaamaan al kouder begint te worden. We zwaaien naar een stel vrienden, aan onze tafel, en komen erbij zitten. 

'Sneep! Goede vakantie gehad?' vraagt Olivia Paterson, als ik naast haar kom zitten. 

Ik knik, 'jij ook?' 

'Ik ben met mijn familie naar Ierland op vakantie geweest,' zegt ze opgetogen, 'we hebben daar oude kloosters bekeken, en ik ben met Alex naar een ruïne geweest waar vroeger volgens de verhalen druïden hun kunsten aan elkaar toonden. We kregen er een rondleiding van een Snul!' 

Met Alex doelt ze op haar tweelingbroer, die in Ravenlauw zit. Hij ziet me kijken, glimlacht, en zwaait naar me. Ik doe hetzelfde. 

'Hoi Teddy,' een meisje met lichtblonde haren ploft aan de andere kant van Teddy neer. Het is Helena Wright, en zij ziet Teddy overduidelijk wel zitten. 

Teddy, de goede knul, heeft het natuurlijk niet in de gaten. 

'Helena!' zegt hij opgewekt, 'hoe was je vakantie?'

'Heel erg leuk,' we hebben alle belangrijke plekken bezocht die te maken hadden met de grote tweede tovenaarsoorlog,' zegt Helena, die met een pluk haar gaat zitten spelen. In alle eerlijkheid, legt ze het er zo dik bovenop, dat ik me eraan irriteer, maar Olivia vraagt mijn aandacht. 

'Wat heb jij allemaal gedaan deze vakantie?' vraagt ze, 'ben jij nog op vakantie geweest?'

'Ik ben een weekje met mijn moeder en Sirius aan het strand geweest, in Frankrijk,' vertel ik. 'Niet zoveel bijzonders gedaan wat betreft het bezoeken van magische plekken enzo, ik heb lekker in de zon gelegen. Verder hebben Teddy en ik veel met Harry en Ginny opgetrokken, en zijn we een dag met hen en de kinderen naar de dierentuin geweest.' 

Lost in Harry Potter - VengeanceWaar verhalen tot leven komen. Ontdek het nu