Meteen ben ik in paniek, 'we moeten weg!' roep ik, 'we moeten weg, nu!'
De Potters komen in actie. Harry neemt mij mee naar de gang, en Ginny neemt de kinderen mee naar de keuken.
Daarna komt ze bij mij en Harry staan. Teddy komt er ook bij.
Ik sta te hyperventileren.
'We moeten weg,' blijf ik mompelen, 'nu, Harry. We moeten-'
'Shhhh. Jij moet nu eerst even kalmeren,' zegt Harry, 'wat is er aan de hand?'
Met trillende handen, geef ik hem de Galjoen.
'Kijk dan, op de zijkant!' zeg ik, nog steeds paniekerig. Teddy slaat zijn arm om mijn middel, en trekt me iets dichter tegen zich aan. Harry kijkt naar de zijkant, en kijkt dan Ginny aan.
'Lieverd, ik denk dat we dit serieus moeten nemen,' zegt hij stilletjes, en geeft de Galjoen aan haar.
Ook Ginny kijkt er even naar, en kijkt dan naar mij, 'Emma, hoe kom je hier aan?' vraagt ze.
'Van mama gekregen!' antwoord ik, 'zo hielden zij en papa-' ik kap mezelf af. Papa! Was dat bericht van hem? Mijn hart maakt een sprong.
'Jullie nemen de kinderen mee,' hoor ik Ginny zeggen, 'ergens naar een veilige plek, maakt niet uit waar!'
Langzaam kom ik weer een beetje bij zinnen, en verward kijk ik van de één naar de ander. Teddy is weg, en ik kijk om me heen.
Waar is hij?
'Emma?'
Ik kijk Harry aan.
'Hoorde je me?'
Ik schud mijn hoofd.
'Jullie nemen de kinderen mee naar een veilige plek,' zegt hij tegen me, 'verdwijnsel maar, wij leggen het wel uit aan het Ministerie, als ze komen. Jullie móéten echt weg.'
'En jullie dan?' vraagt ik met een schorre stem.
'Wij blijven hier.'
'Nee!' zeg ik, 'nee, jullie moeten ook weg!'
'Emma,' Harry legt zijn handen op mijn schouders, 'ik heb meer dan één Duistere Tovenaar verslagen. Als ze komen, kunnen we ze aan. Geloof me, alsjeblieft.'
Ik bijt op de binnenkant van mijn lip, en voel tranen branden. Vechten, ja, dat zal Sirius ook wel gedacht hebben, toen ze voor mama kwamen, en hij is er nu ook niet meer...
'Tassen, rugzakken, en de tent,' zegt Teddy, en ik kijk naast me, hij is weer naast me komen staan.
'Ik heb maar wat in die tassen gegooid,' voegt hij eraan toe, 'het moest vlug. Waar zijn de kinderen?'
Ginny draait zich om, en roept de kinderen de keuken uit.
'Lieverds,' ze gaat op ooghoogte zitten met hen, 'jullie gaan even met Emma en Teddy mee,' zegt ze. 'Beloven jullie dat je je zal gedragen?'
'Wat gaan we doen dan?'
'Een rondreisje,' zegt Teddy meteen.
'Yes!' roept James, en hij rent naar Teddy toe, 'waar gaan we heen?'
'De natuur.'
Lily pakt voorzichtig mijn hand, en kijkt me aan, 'we gaan toch niet te lang weg?' vraagt ze.
'Dat weet ik nog niet lieverd,' zeg ik zacht, en ik til haar op.
Zijn jullie klaar?' vraagt Harry, en ik en Teddy knikken tegelijk.
JE LEEST
Lost in Harry Potter - Vengeance
Fiksi PenggemarHe is back, with a vengeance... (DIT IS DEEL TWEE IN DE "LOST IN HARRY POTTER"SERIE! Ik kan alleen maar adviseren deel één (Lost in Harry Potter) als eerste te lezen) Cover door: Ikzelf Side Note: NIET TE GELOVEN DAT HET ME ZO LANG GEKOST GEEFT DIT...