Bleek kijk ik op, en kijk recht naar Terrence.
Dat liegt hij, toch? Dat kan niet waar zijn, toch?
Maar de stem in mijn hoofd, weet dat het wel waar móét zijn. Daarom grijp ik, zonder enige waarschuwing, mijn toverstok.
En richt die recht op Terrence.
'Wow ho!' Harry komt voor me staan, 'Emma! Wat heeft dit te betekenen?!' hij duwt mijn hand naar beneden.
Maar onder zijn arm door, steek ik hem gewoon weer op, op Terrence gericht.
'Ik vertrouw hem niet, dat is alles!' zeg ik boos.
'Emma, doe je stok weg, nu!' zegt Harry, en hij klinkt nog streng ook. 'Terrence is een schouwer, en hij staat op goede voet met Romeo! Waarom zou hij niet te vertrouwen zijn!?'
Terrence staat op, en zucht geïrriteerd, 'kijk zelf dan?' hij trekt de mouwen van zijn gewaad omhoog, en op geen van zijn armen is het Duistere Teken te zien.
'Nou, zie je wel?' zegt Ginny sussend. Slap laat ik mijn arm zakken.
'Kom je nu eindelijk mee?' vraagt Terrence, en hij kijkt me aan.
'Niet zonder mij,' Teddy slaat zijn armen over elkaar.
Terrence kijkt Teddy boos aan, 'jij hebt hier niets mee te maken, Teddy,' zegt hij. 'En Romeo heeft alleen om Emma gevraagd, het spijt me.'
Teddy kijkt Terrence weinig overtuigd aan.
Maar Harry knikt, 'prima. Hoe wil je terug naar het Ministerie?' vraagt hij.
Ik kijk Harry aan, is hij onder invloed van een spreuk of wat? Waarom gelooft hij me niet?
Hulpzoekend kijk ik naar Teddy, en die doet inderdaad zijn mond open om te protesteren.
'We verdwijnselen buiten wel, Harry,' zegt Terrence echter, voor hij ook maar iets kan zeggen.
'Kom je, Emma?' hij kijkt me vragend aan, en ik heb niet het idee dat ik een andere keuze heb dan met hem mee te gaan.
Ik bijt op mijn lip, en weiger om in beweging te komen.
'Kom op Emma,' ik voel hoe Harry me een duwtje in mijn rug geeft, naar Terrence toe, en zodra die mijn pols te pakken heeft, sluit zijn hand zich er als een bankschroef omheen.
Maar dat ontgaat iedereen.
Vriendelijk glimlachend kijkt Terrence het gezin aan, 'maak jullie maar geen zorgen,' zegt hij, 'ik breng haar heelhuids weer terug.'
Teddy loopt achter ons aan, terwijl Terrence me meetrekt naar de voordeur.
Terrence wilt al naar buiten lopen, maar Teddy houdt hem tegen, 'ik waarschuw je, Terrence,' zegt hij dreigend, 'als Emma iets overkomt, weet ik je te vinden. En ik zal niet rusten voor ik je heb laten boeten.'
Terrence, die langer is dat Teddy, kijkt hem minachtend aan, 'en wat wil een zestienjarige jongen beginnen tegen een ervaren schouwer?' zegt hij.
'Try me!' bijt Teddy hem toe. Hij kijkt mij aan, 'blijf kalm Em,' zegt hij, en even voel ik zijn lippen tegen mijn voorhoofd. 'Kom veilig weer terug alsjeblieft.'
Terrence trekt me mee door het hek, de onverharde weg op, en loodst me mee naar het bos.
Ongezien voor Terrence, laat ik mijn Galjoen op de grond vallen, en kan alleen maar hopen dat het Teddy is die hem zal vinden. Zo lang als ik kan, blijf ik naar Teddy kijken.
JE LEEST
Lost in Harry Potter - Vengeance
FanfictionHe is back, with a vengeance... (DIT IS DEEL TWEE IN DE "LOST IN HARRY POTTER"SERIE! Ik kan alleen maar adviseren deel één (Lost in Harry Potter) als eerste te lezen) Cover door: Ikzelf Side Note: NIET TE GELOVEN DAT HET ME ZO LANG GEKOST GEEFT DIT...