Pas tegen de middag komen we thuis, en worden begroet door Ginny, die net met een dienblad thee in haar handen staat.
'Ah, jullie zijn terug!' zegt ze met een glimlach, 'hoe-eh-hoe is het gegaan?'
'Gewonnen,' grijnst Harry, en hij geeft zijn vrouw een zoen.
'Wat goed!' meteen zet Ginny het dienblad op de keukentafel, en geeft me een dikke knuffel.
Harry loopt, nadat ze me heeft losgelaten, achter zijn vrouw aan de huiskamer in, en ik en Teddy blijven achter.
'Zag je Olivander?' vraag ik, voor hij zijn mond ook maar heeft kunnen openen.
Verward kijkt hij me aan, 'hoezo?'
'Hij leek me behoorlijk verward na mijn hoorzitting,' zeg ik, en kijk Teddy aan.
'Nee!' zegt hij meteen, 'Em, ik ken die blik, en je moet nu meteen stoppen! Niet eens aan dénken!'
'Ik heb toch een nieuwe toverstok nodig?' werp ik in, 'anders kan ik, als we volgende week terug moeten naar school, niet zoveel beginnen, denk je wel?' ik kijk hem met een opgetrokken wenkbrauw aan.
'Ja, oké. Maar eerst gaan we vieren dat je Azkaban niet nog een keer in hoeft,' zegt Teddy, en hij trekt me mee naar de huiskamer. Daar zitten ze al aan de thee, met een dikke plak cake.
'Willen jullie ook?' vraagt Ginny, terwijl we tegelijk op de bank ploffen.
'Lekker!' zegt Teddy, hij pakt de bordjes aan. Eén ervan geeft hij aan mij.
'Hoe was de hoorzitting?' vraagt Albus, als hij blijkbaar vind dat de stilte lang genoeg heeft geduurd.
'Spannend,' zeg ik, volledig naar waarheid. 'Maar ik had Romeo Wolkenveldt aan mijn kant staan.'
'Dat lijkt me zó cool!' zegt James bewonderend.
'Dat is het níet, James,' zegt Ginny streng.
'Ik onterf je, als je ooit in zo'n situatie terecht komt!' waarschuwt zijn vader hem. En zowel ik als Teddy moeten een grijns onderdrukken.
'Harry, mag ik morgen via de haard naar Olivander?' vraag ik, 'ik heb toch een nieuwe toverstok nodig, nu duidelijk is dat degene die bij me gevonden is, niet die van mij was.'
Harry knikt, 'dat lijkt me helemaal geen slecht idee,' zegt hij.
'Dan ga ik wel mee!' zegt Teddy snel.
En ik zie zowel Ginny als Harry glimlachen, even naar elkaar kijken, en dan vlug een slok thee nemen.
Het is de kinderen en Teddy ontgaan.
'Ik ga even naar boven,' zeg ik, en sta op, 'die hele hoorzitting was behoorlijk vermoeiend..'
Met een diep zucht, plof ik, als ik op mijn kamer ben, op bed, en ga liggen.
Vermoeid kijk ik naar het plafond. Er is teveel gebeurd, in veel te korte tijd, wat mij betreft. Ik rol me op mijn zij, en kijk stilletjes voor me uit.
Mijn gedachten zijn bij mama, en Sirius.
Mama, die hoogstwaarschijnlijk bij Voldemort zit. En hoe klein zou haar overlevingskans nou zijn bij hem?
En Sirius-
Ik voel tranen in mijn ogen.
Sirius in behoorlijk koele bloede vermoord...
Wie zou er tot zoiets in staat zijn? Was het een Dooddoener? Het begint er veel op te lijken. En dan Olivander die zo raar deed vanmorgen? Zou het met elkaar in verband staan? Wat nou als de moordenaar aanwezig was in die zaal, en niet wilde dat hij zijn kennis deelde?!
JE LEEST
Lost in Harry Potter - Vengeance
FanfictionHe is back, with a vengeance... (DIT IS DEEL TWEE IN DE "LOST IN HARRY POTTER"SERIE! Ik kan alleen maar adviseren deel één (Lost in Harry Potter) als eerste te lezen) Cover door: Ikzelf Side Note: NIET TE GELOVEN DAT HET ME ZO LANG GEKOST GEEFT DIT...