Sabaha doğru uykuya dalabildiğim için kapının ziliyle irkildim. Saate baktığımda saat 12'ye geliyordu. İçerdeki seslere odaklanıp kimin geldiğini anlamaya çalışıyordum.
"Hoşgeldin halacım " diyordu teyzem.
"Serin nerde? " diyordu borazan bir ses ve 10 saniyeyle kapım tıklanmaya başladı. Abay'dı bu gelen. Gözlerimi ovuşturup kalktım. Kapımın arkasındaki masayı yana doğru itip kapıyı açtım . Bir hamleyle içeri giren Abay ardından kapıyı tekrar kapattı. Teyzemin kafasını kapının pervazından gorür gibi oldum ama kapı çoktan suratına kapanmıştı." Noldu ? " dedi Abay heyecanla. Bende işaret parmağımla sus işareti yapıp kapıyı gösterdim. Teyzem kapıda olabilirdi.
"Giyin " dedi sinirli bi şekilde.
"Nasıl ?" Dedim sersem sersem." Ne nasıl? Aç dolabı giyin çıkıyoruz burdan. Konuşucaz " kendimi toparlayıp dolabı açtım. Altıma pantolon üstümede gri bi tişört seçtim. Arkama baktığımda Abay yatakta sırtı dönük giyinmemi bekliyordu. Giyindikten sonra komidinden kenarda biriktirdigim paramı ve telefonumu aldım. Sırt çantamıda yerden alıp taktım. Abay hala beni sırtı dönük bekliyordu. Önüne geçtim hazır olduğumu belirtir bi şekilde. Ayağa kalkıp bir iki adım bana doğru attı ve kafamı tek koluyla sarıp kendine çekti. Kafamı öptüğünü hissediyordum. Bu çocuk bariz bana acıyordu. Daha sonra odamdan çıktığımızda karşımdaki tuvaletten Serkan çıktı.
"Nereye çocuklar ?"
Ben cevap vermeden transit geçtim.
"Gezicez " dedi Abay. Teyzemde mutfaktan çıkıp ,
" Aaa çocuklar nereye böyle apar topar ? " dedi.
"Gezicez hala tatilimizin son günleri" dedi. Bende zar zor gülümsemeye çalışıyordum.
" Bak bakiyim sen bana " deyince Abay'la panik olup teyzeme baktık daire kapısında."Hasta mısın sen ? "
" Yoo..." dedim. Suratımı ellerinin arasına alıp"Yüzün , gözün kızarmış senin "
" Ne alaka teyze yaa " deyip ellerini indirdim. Bir an önce kendimi evden dışarı atmak istermiş gibi ayakkabılarımı bağlamaya çalışıyordum. Abay asansörün kapısını açmış beni bekliyordu. Bende bağlamadan bindim. Arabaya bindiğimizde bağcıklarımı nihayet bağlamıştım.
" Nereye ? "
"Konuşmaya.." dedi. Bende hiçbir şey demeden yolun bitmesini bekledim.Bi süre sonra sahil kenarı bi yere arabayı park ettikten sonra içinde sessizce bekledik. Daha sonra bunalıp arabadan dışarı çıkıp boş banka oturdum. Ardımdan Abay geldi.
Bi sigara yaktı. Bende otlandım. Içime çekip uzaklara bakıyordum. Dün yaşadıklarımı aklıma getirmeye cesaret edemezken kendimi toparlayıp nasıl anlatacaktım ki. Sigaramın bittiğini fark edip yere atıp ezmeye başladım. Serkan'ı düşünüp iyice ezdim. Iyice. Ve iyice..."Dinliyorum " deyince Abay'ın yüzüne baktım. Derin bir nefes aldım.
"Şey..."
Devamını beklermiş gibi suratıma bakıyordu. Dudaklarımı ısırdım.
" Bira içelim mi? " deyince gülümsemeye başladı.
*
Ve işte. Kadıköyde elit kesimin takıldığı marjinal bi yerde buluyoruz kendimizi. Çalışanlar dövmeli , kızlar desen uçuk kaçık. Kendimize söylüyoruz birer bira. Aklima barmenci çocuk geliyor. Kapı kilidinden konuşuyoruz. Ikinci biranın sonunu getirdiğimde biraz daha cesaretleniyorum.
" Yine bana inanmazsan ? "
" Ben sana ne zaman inanmadım ? " diyerek soruyor sinirli bir biçimde.
"Geçende.."
" Saçmalama Serin "
Garson araya girip 3. biraları koyuyor masaya
" Üstümü açtı.." deyiveriyorum bi anda ve devam ediyorum
" Derin bir nefes çekti.. Gözlerimi açmadım. Ne yapmaya çalıştığını anlayamadım.." deyip birayı dikiyorum kafaya. Dişlerini sıktığından mıdır Abay'ın sinirlendiğini görebiliyorum. Suratı gerginleşiyor. Yine susuyoruz. Sanırım Abay'la ortak tek yanımız susmak.
4. Biradan sonra kendimizi zar zor otoparka , ardındanda arabanın içine atıyoruz. Anahtarı takmaya çalışan Abay'dan bi hamleyle anahtarı kapıp geri atıyorum. Bende alışkanlık oldu sanırım bu anahtarları kapıp geri atmak. Alkollü olduğumuz için bunu yapmayı es geçemezdim. O hareketimden sonra Abay'la gülmeye başlıyoruz. Ve ilk defa bir otoparkta , arabanın içinde uykuya dalmaya başlıyorum. Odamdan , evimden daha güvenli olduğunu hissettiğim bir yerde rahat bir uyku çekmek ümidiyle...
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SERİN (askıda)
RomanceSerin, teyzesi tarafından büyütülmüş, liseye yeni başlamış bir kızdır. Ailevi yaşantısı çok ilginç olup, arkadaşlık hayatında çalkantılar yaşayan, çoğu yönden zayıf bir kızdır. Yeni hayatına alışmaya çalışırken, karşısına çıkan ilk aşkı olarak tanı...