Sabahtan beri akşam yemeği için olan ısrarlarına rağmen gelmeyeceğime ikna edemiyorum sanırım bu kadını. Bugün Perşembe. Zaten bütün hafta boyunca dersti sınavdı koşturmuşum. Bide bu ısrarları beynim daha fazla kaldıramıyor.
'' Gidin bensiz işte başbaşa ''
'' Hadi Serin uzatma daha fazla hazırlan yer ayırttık. ''
'' Teyze gelmeyeceğim. ''
'' Geleceksin .''
'' Neden ? ''
'' Ailecek gidilecek hep senin istediğin olmayacak! '' Sesler yavaş yavaş yükseliyor , ortamda geriliyordu. Serkan eve henüz gelmemişti. İş çıkışı gelip bizi alacaktı.
'' Ailecek derken ? '' dedim. Bi sinirle ağzını açacakken kapı çaldı. Gelen Adalia ve Abay'dı. Bu sefer ben çağırmamıştım tabi ki. Abay ortamın gerginliğini anlayınca,
'' Yanlış zamanda mı geldik ? '' dedi.
'' Yok çocuğum yok geçin oturun şu akılsıza da bir şey söyleyin ''
'' Hayırdır ? '' dedi Abay ve göz kırptı. Bense hala okuldan gelip değiştirdiğim pijamalarımlaydım. Teyzem lafa atladı.
'' Akşam yemeğe gideceğiz sabahtan beri söylüyorum dinletemiyorum. '' Gözlerimi devirerek,
'' Gelmek istemiyorum ya gidin işte ikiniz. ''
'' İkimiz olmayacağız sadece. Serkan'ın ailesi de gelecek. '' şimdi anlaşılmıştı. Sanki evlendikten sonra çok görüşülüyordu ya Serkan'ın ailesiyle. Niyeyse çok kıymetli.
'' Aman çok önemli '' dedim. Teyzem iyice sinirlenip bağırmaya başladı.
'' Serin çabuk odana gidip giyiniyorsun ! '' deyip parmağıyla odamı gösteriyordu. Bu bilgi için teşekkürler teyzecim. Abay ve Adalia' da teyzemi ilk defa böyle gördüğü için şaşırmışlardı ve gıkları çıkmıyordu. Ayaklanıp odama yeltendim ve sakince,
'' Bir kez daha söylüyorum, gelmeyeceğim. '' dedim. Teyzem bi hışımla kolumdan tuttu.
'' Giyiniyorsun !''
'' Teyze napıyosun ya ?!''
'' Sürükleyerek mi götürelim !''
'' Senle de o sapık kocanla da vakit geçirmek istemiyorum bu kadar basit!'' diye bağırı verdim. O sırada bi şamar kalkmış suratıma doğru inmek üzereydi ki bi kol teyzemin tokadını tutuverdi.
'' Hala tamam !! '' dedi Abay. Kafamı kaldırıp Abay'a bakıyordum ama gözlerim dolmuş, yaşlar yanağımdan süzülüyordu. Bi hızla odama girip kapımı kapattım. Arkamdan hala bir şeyler zırvalıyordu bağıra bağıra. Saygısızmışım da, ne dediğimi bilmiyormuşum da , çok şımartmışlar da, bu böyle gitmezmiş... O sıra hem yastığıma gömülmüş ağlıyor, hemde yine kendimi yalnız hissediyordum. İstenmiyordum bir kez daha. Bi süre sonra sakinleştim. Hava kararmıştı. Zil çaldı. Serkan geldi. Konuşmalar bi şeyler derken odamın kapısı açıldı. Elimdeki telefonla ilgileniyor gibi yaptım. Ne diye kitlemediysem kapıyı. Gelen Serkan'dı. Yatağımın kenarına oturdu. İçimde biriken o kadar büyük nefret vardı ki ona karşı. Eliyle saçımı elledi.
'' İyi misin ? ''
'' İyi '' deyip kafamı geri çektim.
'' Teyzen anlattı olan biteni. Gelmeyebilirsin bu kadar ısrar anlamsız '' dedi. Yaranmak için bana hak veriyordu sanırım. Kafa salladım. Bu sefer eliyle yanağıma dokundu.
O sırada Abay ve Adalia kapıyı açtı. Serkan'da elini indirdi, sonra da kalkıp odadan çıkıp gitti. On beş dakikayada evden çıktılar. Abay ve Adalia ile hala oturuyorduk. Adalia bana sarıldı. Bende ona tabi ki. Odamda biraz vakit geçirdikten sonra Adalia ,
'' Hadi mısır patlatıp film izleyelim, uzun zaman oldu '' dedi.Gülümseyip kafa salladım. Hep beraber odadan çıktık. Onlar salona giderken bende elimi yüzümü yıkamaya girdim.
Yüzüm, gözüm her yerim kızarmıştı. Ama daha iyi hissediyordum. Tuvaletten çıktığımda Abay kapıda dikiliyordu.
'' İyi misin ? '' dedi. O kadar acıyordu ki bana, bunu bakışlarından anlamamak mümkün değildi.
'' İyiyim dedim ya kaç kez daha soracaksın ? ''
'' Bir şey yaptı mı sana ? '' Sanırım benim dediklerim Abay'a iletilmiyordu. Kendi kafasında ne varsa onları sırayla soruyordu.
'' Gördün işte. Bana temas etmesinden sıkıldım '' dedim. Abay gergin bir biçimde bana bakıyordu. Bu sefer ben ona sordum.
'' İyi misin ? ''
'' Kafam çok karışık '' dedi. Öylece koridorda dikilmiş konuşuyorduk.
'' Ne konuda ? '' dedim.
'' Sen konusunda.. '' dedi. Cidden umutsuz vaka mıydım acaba? Bu kadar çok çaresiz mi gözüküyordum?
'' Boşversene ben başımın çaresine bakarım '' dedim.
'' Cıks '' dedi. Bide Yukardan aşağı bakıyordu kendimi iyice alçalmış hissettim. Tam gidecekken kolunu duvara koyup gitmemi engelledi. Ona baktım . Eğildi. Geri gitmeye yeltendiysem de duvara tosladı sırtım.
'' Bence artık bizde kal '' dedi. Hala gözlerime bakıyordu. Niyeyse çok gerildim. Hareket edemedim.
'' Şey.. ''
'' Ney..? ''
'' Yol versen mi artık ? '' deyip kolunu indirmeye çalıştım.
'' Cıks'' deyip piç gibi sırıtıyordu yine. Ne yapmaya çalıştığını anlayamadım.
'' Bi sorum daha var ''
'' Off ne var Abay ? ''
'' Ceyhun sana ne dedi ? ''
'' İyi misin sen ? '' dedim. O da dalga geçermiş gibi kafa salladı.Takmıştı Ceyhun'un ne dediğine.
'' Bir şey demedi , benden hoşlanıyormuş.'' dedim.
'' Başka bir şey söylemedi mi yani ?''
'' Başka bir şey derken ? ''
''Yok bir şey tamam . '' dedi. Ve salona geçti.Aklıma şüphe düştü tabi ki. İlerleyen saatlerde küçük bi çanta yapıp üniformalarımı alıp dayımlara geçtik. Biraz burda kalırsam daha iyi olacak.
Bi süre o ikisinin suratınıda görmek istemiyorum çünkü..
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SERİN (askıda)
RomanceSerin, teyzesi tarafından büyütülmüş, liseye yeni başlamış bir kızdır. Ailevi yaşantısı çok ilginç olup, arkadaşlık hayatında çalkantılar yaşayan, çoğu yönden zayıf bir kızdır. Yeni hayatına alışmaya çalışırken, karşısına çıkan ilk aşkı olarak tanı...