''Dersin adı ne la ? '' dedi Okan, Abay'a eğilerek. Ders çoktan başlamış amfi yeterince dolmuştu.
'' Tıp Tarihi ve Etik Anabilim Dalı '' dedi Abay sessizce. Okan kafa sallayıp hocayı dinlemeye koyuldu.
''Günümüz çağdaş,modern tıbbı daha iyi anlayabilmek için geçmiş ile günümüz arasında ilişki kurarak "geçmişten günümüze gelişmelerin ışığında " tıp ve sağlık alanında değişimin gerçeklerini anlayabiliriz. '' diyordu gözlüklü hoca.
Dersler yavaş yavaş başlamış, Abay için yoğunluk oldukça artmıştı. Kendini derslere ve okula verdiğinde Serin'i sadece gece yatağına yattığında düşünme fırsatı oluyordu. Zaten onu düşünmek içini yeterince burkuyor ve bu düşüncelerden kaçmanın yolunu arıyordu..
''Çıkışta, yemeğe geçeceğiz bizimkilerle '' dedi tekrar Okan eğilerek. Abay, bir şeyler yazarken kafa salladı.
'' Sen ! Buranın ciddiyetini farkında değilsin galiba evlat '' dedi hoca , Okan'ı kast ederek.
'' Bana geçmiş tarihten bir hekim ismi söyleyebilir misin ? '' diye ekledi tek kaşını kaldırarak. Okan yavaş yavaş ayağı kalkıp kem küm etmeye başlamıştı.
''Şey..''
''Hipokrat '' dedi Abay lafa atlayarak.
'' Salak, o yemin.. Hipokrat yemini '' dedi Okan. Bütün sınıf kahkahalarla gülmeye başladığında Okan yerine pıstı.
'' Doğru. Hipokrat, geçmişteki önemli bir Yunan Hekimi'dir ve yeminde buradan gelmektedir.'' dedi Abay'a bakarak ve dersi derinlemesine anlatmaya başladı..
Araya hiç çıkmadan 2 saatin sonunda nihayet ders sonlanmıştı. Herkesin pestili çıkmış bir şekilde sıralarında gerindiler.
'' İyi bir yemek harika olur '' dedi Ayşen. Abay, yavaş yavaş çevre edinmeye başlamıştı. Okan, Murat, Ayşen, Defne ve Müslüm. Ankara da belledikleri güzel bir mekana yemeğe gittiklerinde, hepsi gerçekten fazlasıyla yorulmuştu.
'' Ben Türkiye 6.'sı olarak girdim '' dedi Ayşen , yemekler sipariş edilmiş, sohbete başlanmıştı.
'' Vay vay Ayşen'e bak sen.. Grubumuzda, notları kimden alacağımız belli oldu '' dedi Murat ve bütün erkekler gülmeye başladı.
'' Avucunuzu yalarsınız '' dedi Ayşen göz devirerek.
'' Gerçekten mi ? İstesek vermeyeceksin notlarını yani ? '' dedi Abay ciddiyetle.
'' Veririm tabi ki, çabanızı gördükten sonra, benim sinirime dokunan aylak aylak dolaşıp, not isteyenlere '' diye ekledi.
Yemeklerini afiyetle yedikten sonra konu yurtlardan açılmıştı.
'' Valla hiç tavsiye etmiyorum..'' dedi Defne ve devam etti,
'' Birisi uyuyo, birisi ses çıkarıyo, anlaşmazlıklar çok oluyo. Herkes gibi benimde amacım eve çıkmak '' dedi.
'' Böyle devam edersek, seneye ikimizi ev arkadaşı olarak görüyorum '' dedi Ayşen gülerek.
'' Valla biz odada dört kişi kalıyoruz. Biride Murat işte '' dedi Okan. Müslüm'se buradaki teyzesinde kalıyordu.
'' En şanslımız Müslüm '' dedi Ayşen gülerek.
'' Ben mi şanslıyım, bence Abay , oh bekar evi '' dedi gülerek.
'' Önüme sıcak yemek gelmiyor ama benim ''
'' Oda doğru, ama bizim yiğenler 5 tane olduğu için..''
ŞİMDİ OKUDUĞUN
SERİN (askıda)
RomanceSerin, teyzesi tarafından büyütülmüş, liseye yeni başlamış bir kızdır. Ailevi yaşantısı çok ilginç olup, arkadaşlık hayatında çalkantılar yaşayan, çoğu yönden zayıf bir kızdır. Yeni hayatına alışmaya çalışırken, karşısına çıkan ilk aşkı olarak tanı...