YEKTA'DAN
Cengiz bana öyle bir ses kaydı dinletmişti ki, Turan babanın sesi olduğuna yüzde yüz emin de olsam teyit etmeden içim rahat etmeyecekti. Cengiz'in elinden aldığımız ses kaydından sonra Cihan'la Oktay'ın yanında bulmuştuk kendimizi.
Oktay mantıklı bir adamdı, zekiydi. Yaşı gereği bizden çok daha fazla tecrübeye sahipti. Savcıydı bir kere. Olaylara farklı açılardan yaklaşabiliyor, eli kolu bizden çok daha geniş alanlara ulaşabiliyordu.
Oktay, Turan'ın Atilla'nın ses kaydından anladığı üzere birçok defa yan yana gelmişti bu adamlar.
"İyi dinleyin, bakın. Turan, Atilla'ya eski dostum, diye hitap ediyor." demişti. Oktay, benden Turan ve Atilla'nın aralarındaki ilişkiyi araştırmak için süre istemişti.
Olaylar ne zaman bu kadar karışmıştı? İstediğim tek şey Turan babanın ben Maske'yi avcumun içine geçirinceye kadar sürekli burnunu benim işime sokmasını engellemekti. Demo'yu salıvermesine ve sürekli bu kadar ciddi baskınlar yapılmasına daha en başından beri karşıydım.
Oktay, bir gün geçmemişti ki araştırmasını sonlandırdığını bildirmişti. Görüşmemizden kimsenin haberinin olmaması gerektiğini söylemişti. Cihan'la gittiğimiz depoya çağırdığımızda duyduklarım o an ölmeyi dilememe sebep olmuştu.
"Yekta, dostum! Bu duyacakların hiç hoş şeyler değil."
"Dinliyorum."
"Atilla, emniyet tutanaklarında ilk defa 1990 senesinde yer almış. İtirafçı olmuş. Belgelere ulaşmam o kadar zor oldu ki size anlatamam. Tanık korumadan yararlandığı için belgeler çok büyük bir gizlilikle arşivlenmiş. 90 senesinde yapılan baskınları hatırlarsınız. Atilla o dönem herkesi, her şeyi ifşalamış. Sorgusuna Turan Tamer girmiş. Umut Korkmaz'ın yakalanmasına sebep olan kişi Atilla'ymış. Anlayacağın, Turan'ın eski dostum olarak bahsettiği Atilla ile gerçekten uzun yıllardır süre gelen bir işbirliği mevcut."
Ben daha duyduklarımı anlamlandırmaya çalışırken Oktay devam etmişti. "İkinci olarak da, emniyetin karışmasına sebep olan şey senin Kurul'da Turan'a karşı çıkman değilmiş. Turancılar ve Yektacılar olarak emniyetin ikiye bölünmesinin sebebi Turan Tamer'miş. Hepsi bir tiyatrodan ibaret. Ortalığı bilerek karıştırıyor anlayacağınız. Hakkında çıkan videodan sonra hakkında soruşturma açılmasını engelleyen kişi de Turan Tamer'miş. Desteklendiğini bilip rahatlamanı, gardını düşürmeni sağlamaya çalışıyor. Çok daha büyük bir şeye hazırlanıyor olmalı. Direkt seni mesleğinden edecek, özgürlüğünden edecek bir şey olmalı."
Duyduklarım bir kez daha saplamıştı kalbime hançeri. Kanamayan yerim yoktu. Etlerimi lime lime ediyorlardı sanki... Artık bedenim bu kadar ihaneti kaldıramıyordu.
"Benim... Benim Umut Korkmaz'la görüşmem lazım."
Yakın tarihimizden güzel dersler çıkarmıştım. Umut Korkmaz ve yandaşları baskınlar sonucu içeri alındığında işler hiç hayal edemeyeceğimiz kadar ortalık karışmış ve sonunda günümüze kadar gelmişti.
Babamı hiç tanımamıştım. Fakat bir gün Turan Tamer'in babam hakkında dediği bir şeyi asla unutmazdım.
Evlat, bazen riskli kararlar alman gerekir. Bazen ciddi bedeller ödemen gerekir. Baban karşı çıktı Umut'un iyi bir adam olduğunu iddia ediyordu. Bu adamları iyi tanırım. Göz boyarlar. İki tane iyi şey yapar, yaptıkları tüm yanlışların silindiğini sanırlar. Baban hata yaptı evlat! Ve bu hata canına mal oldu! Umut'a da o iğrenç semtin aşağılık insanlarına da güvenmekle hata yaptı! Bak şimdi ben nefes alıyorum, Umut nefes alıyor, baban toprak oldu.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MASKE - Pistlerin Sahibi (TAMAMLANDI)
Adventure"On dakikaya oradayım." "Ben temiz demeden gelme. Kendini riske atma. Duydun mu beni? Lilya?" Cevap vermeden kulaklığıma basarak görüşmeyi sonlandırmıştım. Kanım kaynıyor, direksiyonu kavrayan avuçlarım kaşınıyordu. Ağzım kulaklarımda, keyfime ise d...