Akşam haberlerini bekliyorduk. Ellerimizde biralar, önümüzde paşa soframız kuruluydu. Heyecanlıydık. Yaptığımız şeyin getireceği sesi merak ediyorduk. Sezi zaten emniyetin çok daha fazla karıştığını, yapılacak haberlerinin önüne geçilmesi için büyük çaba harcandığını söylemişti. Başaramazlardı! Artık bu iş toplumu ilgilendiren magazinsel bir olaya dönüşmüştü. Hoş Turan Tamer'in taşşağı yeterdi tüm haber kanallarına ulaşmasına ama... Daha önce görmüştük bir örneğini. Yekta'yla karşı karşıya geldiğimiz, motorla peşimizden geldiği ilk günün video görüntüleri internete sızmış, haber yapılmıştı. Fakat saniye geçmeden olaya Turan Tamer el atmıştı. Bakalım Turan Tamer, Yekta'yı koruyacak mıydı? Yoksa kurtların önüne atılmasına sessiz mi kalacaktı?
Haberlerin başladığını fark edince koltuklarımızda kaykılmış, televizyonun sesini yükseltmiş, nefeslerimizi tutmuş beklemeye başlamıştık. İlk önce ülke gündemini etkileyen birkaç haber, üçüncü sayfa haberi gibi sunulan yalandan iç burkan bir sesle bir kadın cinayeti, dünya gündeminden birkaç haber ve...
"İnanılmaz bir olaya şahitlik ettik dün. Bir süredir damdan düşer gibi getirildiği görevde tartışmalar yaratan işlere imza atan Motosikletli Polis Timlerinin başı Yekta Demir'in evinde kullandığı güvenlik kamera sistemine sızıldı. Görüntüler illegal yarışlarda ödül töreni yapılırken ekranlara yansıtıldı. Emniyeti çalkalayan, ülke gündemine bomba gibi düşen, sokakları karıştıran, sansasyon yaratan görüntüler ve haberin detaylarını izliyoruz." Kadın spiker haberin detayları için cümlesini sonlandırmıştı.
Yarışları izlemeye gelenlerden birinin amatör çekimi ekrana yansıtılmıştı. Muzo, yarışı kazanan kişinin adını anons ediyordu. O sırada mikrofonunun sesi kesilmişti. Görüntülere Muzo'nun adamları girmiş ses sistemindeki problemi çözmeye çalışırken bir anda Muzo'nun arkasında duran büyük ekran aydınlanmıştı.
Kalabalık sessizleşmiş ne olduğunu anlamaya çalışıyorlardı.
Yekta'nın yüzü ekrana yansımıştı. Kırpıp biçtiğimiz görüntü oynamaya başlamıştı.
Ailem ben daha bir yaşındayken kendini yarışçı diye tabir eden aşağılık herifler tarafından öldürüldü.
Ailem polisti. Bir kovalamaca esnasında arabaları takla atmış. İçinde yanarak can vermişler.
Beni babamın iş arkadaşı büyüttü. Turan baba. Yarışçıların kökünü kazımak için ant içtim. Hayatımı buna adadım.
O günü o kadar net hatırlıyordum ki... Yekta'nın ilk kez bana gardını düşürdüğü, en derin hislerini anlattığı gündü. Sonrasında hatta kendi de şaşırmıştı, yeni tanıdığı birine bu denli derin yaralarını anlattığına. Her ne kadar burada karışında ben de olsam, karşılıklı bir diyalog da olsa benim olduğum kısımları kesmiş görüntüleri ardı ardına montajlamıştık. Sezi birkaç güzel dokunuşta bulunmuştu.
Yekta'nın son sözleri arkadan yayılan bir melodiyle tekrarlanıyor, "Yarışçıların kökünü kazımak için ant içtim." cümlesi melodi ile bir bütün oluşturuyordu. Ekran yanıp sönüyor, Yekta'nın hırs ve nefretle parlayan gözlerinden ışık animasyonu çıkıyordu. Yekta'nın yüzünde kocaman bir çarpı işareti beliriyor, video kuru kafa emojisiyle son buluyordu.
Amatör çekim videoda yuhalama sesleri yankılanıyor, Yekta'ya ölüm! şeklinde tezahürat yapılıyordu. Kalabalık çıldırmışçasına bağırıyor, küfürler sansürlenerek yayınlanıyordu.
Görüntü yeniden spikere döndüğünde yüzümüzde kocaman bir gülümseme vardı. Bizim bayramımız daha yeni başlamıştı. Garajı sevinç nidaları kaplıyordu. Biralarımızı tokuşturuyor, danslar ediyorduk.
ŞİMDİ OKUDUĞUN
MASKE - Pistlerin Sahibi (TAMAMLANDI)
Aventura"On dakikaya oradayım." "Ben temiz demeden gelme. Kendini riske atma. Duydun mu beni? Lilya?" Cevap vermeden kulaklığıma basarak görüşmeyi sonlandırmıştım. Kanım kaynıyor, direksiyonu kavrayan avuçlarım kaşınıyordu. Ağzım kulaklarımda, keyfime ise d...