Sabah amcamın sesiyle uyandım. Kalkıp yüzümü yıkayıp, yatağımı topladım. Rıfat'ın anlattığı şeyler ve gece yaşadığım olay hala aklımdaydı.
Yemek yenen büyük salona geçtik amcamla beraber, herkes kahvaltısını yapmış, ortalıkta kimseler görünmüyordu.
Amcam, önder sende kahvaltını yap sonra yanıma gelirsin dedi yanımdan gitti. Kahvaltımı yapıp amcamın yanına gittim.
İlk gün bana hiç bir iş tutturmadılar. Zaten fazla iş de yoktu gemide. İlk günüm gayet güzel geçmişti, her şey yolundaydı.
Geceleri, hava güzel olursa Rıfat'la beraber dışarıda yattık. 10 gün bu şekilde sorunsuz geçmişti.
Yine gece olmuş, yatma vakti gelmişti. Dışarısı biraz serin gibi olduğu için odada yatmayı tercih ettim.
Sabah Rıfat tarafından hayvani şekilde uyandırıldım. Tek gözümü açtım "ne oluyor lan" dedim ve Rıfat'a baktım.
"Oğlum kalk, sonraki durakta deniz teröristleri varmış haber geldi." Dedi.
"Ne diyon lan" dedim tekrardan. "Eee şimdi ne olacak" dedim.
"Hüseyin abi ve Mert abi önlem alacakmış da kötü şeyler olabilir." Dedi.
Ulan bu şimdi neyin nesiydi. Direk hızlıca amcamın yanına gittim fakat gemide bir kargaşa vardı, amcamı bulamadım.
Nihayetinde etrafa koştum baktım ve amcamı buldum. Amcamla Engin abi geminin burnuna geçmiş, gidiş yönergesini süzüyordu.
"Amca amca" dedim. "Rıfat bana bir şeyler söyledi korsanlar varmış, saldıracakmış." Dedim.
Amcam yüzüme baktı güldü: "yok be oğlum büyük bir mesele olmaz merak etme, sen git geminin kenarlarından uzak dur" dedi.
"Tamam" dedim ve geldiğim yere tekrar döndüm. Rıfat sürekli her şey çok kötü olacak, öleceğiz tarzında içimi karartıyordu fakat ben sadece bekliyordum.
Yaklaşık 10 dakika sonra büyük bir patlama sesiyle sıçradım ve sarsıldım.
Bir anda ortalık aşırı şekilde kargaşa olmuştu. "kaç kaç", "yat yat" seslerinden birbirimizi duyamaz hale gelmiştik.Rıfat direk elimden tuttu ve beni bir boşluğa götürdü. Etrafımızda demirden kutular vardı ve bizim için en iyi saklanma yerinin burası olduğunu söyledi.
Ya biz nasıl bir yere düşmüştük, 10 günün ardından tekrar pişman olmuştum buraya geldiğime.
Bir anda silah sesleri artmaya başladı, bizim güvenlik abiler de karşılık veriyordu.
Çok korkmuştum, ama nedense bize ateş eden haydutları görmek istiyordum.
Rıfat'a döndüm "Rıfat çok merak ediyorum, denizde ne oluyor bakalım mı?" dedim.
Rıfat bana dönerek "oğlum bir yerine kurşun yemek mi istiyorsun" Dedi.
"Yahu bir şey olmaz hadi gidelim bakalım." Dedim. Anlayacağınız kendi çapımda bir nevi aksiyon arıyordum.
Rıfat'la beraber yavaş yavaş geminin kıçına doğru yürüdük, yavaşça ve eğilir vaziyette yürüyorduk.
Geminin tam kıçına geldik ve kafamızı yavaşça çıkarmaya yeltenirken "Rıfaaaaaaaaattt!" diye sert bir ses geldi. Bu ses Rıfat'ın babası Kaya abiye aitti.
"Ulan neye bakıyorsunuz yatın lan yere" diye avazı çıktığı kadar bağırıyordu, bu sesi duyduğu anda Rıfat yere yattı fakat ben denize bakmak için bir adım daha attım.
Karşımda gördüklerim, Bir botta 4-5 zenci ellerinde ak-47 silahlar ile gemiye ateş açıyordu. Sayıları azdı fakat yinede çok korkmuştum.
Olduğum yere yattım sadece bekledim.
O gün birkaç taciz ateşiyle günü bitirdik fakat ben korkuyordum. Bu konu hakkında amcamla konuşmak istedim; "amca bu ilk defamı oluyor ben çok korktum" dedim.Amcam bana bakarak güldü "oğlum bu ilk değil her seferinde ada seferleri kıyısında sürekli karşılaştığımız insanlar, bunların asıl amacı para ve haraç alıp, silah temin etmek gibi şeyler yani sıkıntı yok." Dedi.
O gece saat 02:00 civarı bir limana yaklaşacaktık ve bir gece orada geçirecektik.
Neyse limana yaklaştık Kaptan Mümin abi herkesin inmesini ve çevreye yayılıp alışveriş yapmasını falan söyledi.
Ben amcamla konuştum yaklaştığımız limanın ortamının nasıl olduğunu sordum.
Amcam "buralarda rahat gezebilirsin fakat başını belaya koyma. Bak uyuşturucu falan alma, bunları aklına sakın sokma, takıl keyfine bak. Burada hayat gece başlar bir şey olursa ararsın beni." Dedi.
Amcama "tamam" dedim ve gemiden indik.
Gözüm Rıfatı arıyordu, aslında Rıfat'ta beni arıyordu.
Uzaktan Rıfatı gördüm etrafına doğru bakınıyordu beni görünce yanıma geldi "heh bende seni arıyordum." Dedi.
"Neden" diye sorunca "dostum almam gereken şeyler var tek gitmek istemedim" dedi.
"Tamam o zaman Rıfat gidelim ne alacaksın" dedim.
"Boşver o bende kalsın sen gelecen mi benimle" dedi.
"Gelirim" dedim ve amcama el sallayıp Rıfat'la uzaklaşmaya başladık.