Korku Denizi 9

2.7K 79 6
                                    

Murat abinin kolumdan tutmasıyla kendime gelmiştim. Hemen sevdiğim insana baktım ama hiç kimse yoktu yanımda, anlaşılan bana da şerliler oyun oynamıştı.

Hemen koluma girip büyük salona götürdü beni.

Bende hal kalmamıştı, bacaklarımın bağı çözülmüştü sanki.

Neden böyle bir şey yapmak istedin kardeşim dedi Murat Abi. Başımdan geçenlerin aynısını anlattım.

Daha önce Rıfat'tın da başına gelmişti bu şekil bir olay dedi. Bu insanın Murat abi olduğunu o zaman öğrenmiştim.

Biliyorum abi, gemiye ilk bindiğim gün Rıfat bana anlatmıştı yaşadığı olayı dedim.

Sende mi uyuşturucu kullanıyorsun dedi. Evet abi kullanıyorum dedim. Aslında bırakmıştım hatta 1 yıl tedavi görmüştüm, iyice iyileşeyim diye ailem, amcamın yanında bu gemide çalışmaya gönderdi beni.

Ne güzel bırakmışsın, 1 yılda zaman geçmiş, niye tekrar başladın ki kardeşim dedi. Şeytana uydum abi, çok pişmanın. Ne yapacağımı, ailemin yüzüne nasıl bakacağımı bilmiyorum dedim.

Olsun bu geceden itibaren içme bir daha, yine bırakırsın hiç bir şeyin kalmaz Allah'ın izniyle dedi.

Hızır gibi yetişmişti yine, olmasaydı kendimi denize atacaktım az kalsın.

Sabah olmuştu, yattığım büyük salondan kalkıp, kahvaltıyı yaptığımız diğer salona geçtim.

Rıfat beni görünce hemen yanıma geldi, neredeydin bulamadım seni dedi.

Büyük salonda uyuya kalmışım dedim, olaydan Rıfat'a bahsetmemiştim.

Kahvaltıdan sonra amca birkaç iş verdi Rıfatla bana, hemen kahvaltıyı biritip işe koyuldum, Rıfatta yanıma gelip çalışmaya başladı.

Rıfat ben artık asla uyuşturucu kullanmayacam, sende kullanma. Hatta şuan elimde olan uyuşturucuyu denize atacam dedim.

Haklısın kardeşim bırakalım bu illeti, bende çok pişmanım bu meredi içtiğim için dedi.

Kafaya koymuştuk, artık uyuşturucu falan kullanmayacaktık. Yeni bir sayfa açmıştık kendimize, hatta yemin bile etmiştik.

O günden sonrada hiç kullanmadım zaten.

Artık daha huzurluydum, kendime bu kez gerçekten çeki düzen vermiştim. Kötü alışkanlığım ne varsa teker teker, terk etmeye başlamıştım artık.

O geceden sonra sürekli Murat abiyi görmeye başladım gemi içinde, daha önce neden görmediğimi sormak istedim ama bir türlü soramadım ona.

Murat abi teknik elemandı, geminin elektrik aksamıyla ilgilenen teknisyenlerdendi.

Akşamları sürekli gemini bir köşesinde toplaşır, dini konular hakkında sohbetler ederdik. Anlattığı manidar hikayeler insana yol gösterir şekildeydi.

Namaz hakkında söylediği güzel tavsiyeler ve edepli duruşu benim namaz kılmama bile vesile olmuştu.

Bir müslüman neden namaz kılmaz...

Neden oruç tutmamak için bahaneler arar...

Neden imkanı olanlar zekatını vermez ve hacca gitmez, gidenlerin çoğuna buna uymaz.

Neden Müslümanların çoğu dürüst ve edepli değil artık...

Ve daha nice soruları kafama kazımıştı, önce kendimi sonra rıfatı sonrada herkesi uyarmalıyım diye düşünüyordum.

Cinler hakkında bizlere bilgi verirmisin dediğimde o konuya hiç girmezdi. Sizler insansınız, insanlarla alakadar olur, başka alemleri boşverin derdi.

Ama sıradan bir insan olmadığı her halinden de belliydi... Hatta insan mıydı bilemiyorum...

Üç Gölge Köyü ve Daha Niceleri 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin