Akifle göz göze geldik. Tüylerim diken diken olmuştu. O anda yanımda sırt üstü yatan adamın Akif olduğuna inanmadım.
O kadar korktum ki bağırmak istedim ama ağzımdan anlamsız şekilsiz garip sesler çıkıyordu.
Kendimi bir iki adım geri atıp belimden silahı çektim tetiğe bastım. Silah patlamadı namluya mermi sürmeyi unutmuşum.
Tam mermiyi sürerken Akif dur lan dur benim yapma manyak mısın diye var gücüyle bağırdı.
O an silah elimden düştü. Yere çöküp başım ellerimin arasında bakakalmıştım. Tam o esnada Halil jipiyle yanımızda bitti.
Hışımla jipten indi Akif'e koştu o da şok olmuştu. Bana baktı ben ona baktım. Akif "Hadi gidelim." dedi.
Beş dakika sonra olayın şokunu atlatır gibi olmuştuk. Halil "Araba da bir defada çalıştı."dedi. Akif'i traktöre kadar götürdük. O traktörde biz jipte köye kadar arkalı önlü geldik.
Başımızdan geçen badireden sonra, uzun süre Halil'le görüşmemeye karar vermiştim.
Yol boyunca Halil'e söylemediğim söz, etmediğim küfür kalmadı.
Akif define mahalline giderken ki gizemi ve merakı bir kenara atmış, yakalanma görülme korkusundan sıyrılmış, direksiyonu sallarken beni sadece dinliyor hiç cevap vermiyordu.
Köye Akif'ten önce varmıştık. Halil o kadar azar ve küfre rağmen hiçbir şey olmamış gibi davranmaya devam ediyordu şaşılacak şey...
-Kahveye inelim, bir durum değerlendirmesi yapalım.
Deyince temelli çileden çıktım neredeyse ağzına iki tane çakacaktım.
-Ulan neyi değerlendiriyorsun senin yüzünden katil oluyordum. Allah yüzümüze baktı silah patlasaydı adam ölmüştü.
-Ama patlamadı? Yani adamın gözü çıktı zannettik ama çıkmamış.
Senin silah da patlamadı. Baştan beri anlamalıydık zaten, büyük mal gömülü orada. Ne yapıp edip orayı açıp defineyi almamız lazım.
-Arkadaş bana define mefine lazım değil bu saatten sonra, adamın gözü çıktı geri geldi. Canımın çıkıp geri geleceğini bilsem o uğursuz yere bir daha adım atmam.
Yürü eve gidelim, Akif de zaten çoktan evinde gitmiştir.
Tüm ısrarıma rağmen Halil'i ikna edemiyordum. Akif'i telefonla aradı.
Akif'te bununla aynı fikirde olacak ki, Halil hiç konuşmuyordu. Sadece Alo, Akif, evet, hı hı, hı hı, tamam tamam hadi görüşürüz, nevinden tasdik cümleleri kurup telefonu kapatıverdi.
Sonra bana dönüp Benimle geldin benimle döneceksin" diye emrivaki yapınca olayları akışına bıraktım ve nihayet köye gelmiştik.
�m>.�2!