Karakola vardığımda direk komutan ile görüşmek istediğimi söyledim. Askerler ilk başta, deli filan sandılar beni, ama önemli olduğuna onları ikna edebildim.
Komutanın odasına girdiğimde, ciddi bir komutan bekliyordum, ama tam tersi babacan biri vardı karşımda.
Sıcak bir ses tonuyla buyur otur diyerek yer gösterdi bana.
Fazla ayrıntıya girmeden yaşadığım bazı olayları anlattım komutana. Komutan köyün ismini duyunca şaşırmıştı.
Bana, o köyde uzun süredir kimsenin olmadığından, köy halkının ise yanarak öldüğünden, bunu yapanın bulunamadığından ve daha bazı şeylerden söz etti.
30-40 sene önce olmuş bu olayı, çok kesin bir şekilde biliyordu.
Kaç sene önce oldu bu olay, siz nereden biliyorsunuz, sanki olay anında sizde varmış gibi anlattınız dedim.
Bayağı olmuş, ben buraya 10 sene önce tayin olduğumda, halk tarafından konuşulan bir konuydu bu. Fakat olayın aydınlatılmadığını fark ettim. Sonra olayın biraz üzerine gitmiştik dedi.
Peki, sizce neler olmuştur orada. Bana orada neler olduğundan bahsedebilir misiniz?
İlk başta tereddüt ile bakıyordu bana. Neden sorduğumu merak etti evlat, Gazeteci misin? Üstün başında pek benzemiyor gazeteciye.
Hayır dedim. O dönemde bazı akrabalarımın orada yaşadığını sonra kaybolduğunu, ölen birilerinin olup olmadığını sordum?
Gazeteci desem yardımcı olmayacağı belliydi. Birazda karşısında ağlayıp sızladım.
Üzüldüğümü, durumumun kötü olduğunu oda fark etti. Beraber odasındaydık.
Bazı detayları sana verebilirim, ama hala çözülmemiş olaylar var.
Olaya bakılırsa faali meçhul cinayetler zinciri...
İlk başta genç yaşta ölen bir çocuk var, ormanda bulunuyor bu çocuk. Babasının jandarmayla olan tüm kayıtları da mevcut.
Onlardan bazılarında; oğlunun geceleri tek başına dışarı çıktığını ve görünmeyen cisimler ile konuştuğu geçiyor.
Bir süre sonra sıklaşan bu durum, kötü sonla bitiyor. Kimin yaptığı belli olmayan bir cinayet...
Anlattıkları korkutmuştu beni.
İstersen anlat mıyım? Yüzün beyazladı, terlemişsinde.
Yok hayır iyiyim, lütfen devam edin.
Bir müddet sonra, babasının yalvarışları yakarışları son buluyor. Duyulduğuna göre adam kendini eve kapatmış, biraz da akli dengesini kaybetmiş.