Falcı 25

1K 36 17
                                    

Hiç hızımı kesmeden kapının önüne kadar koştum. Nefes nefese kalmış bir vaziyette kapıyı tıklattım.

Kapıyı yaşlı adam açtı. Hoş geldin evladım, geç kaldın, merak ettim seni dedi. Tekerin patladığından ve yürüyerek geldiğimden bahis ettim.

İçeri geçtik ve daha oturmadan. Kitabı sardığım gazete kâğıdından çıkardım ve vakit kaybeden adama uzattım.

Alas bu kitabı, amcaya vermemi istemişti.

Bu, o evde bulduğum kitap dedim amcaya.

Aslında kitap değildi. Kitap şeklinde bir defterdi. Üstünde sonradan yazılmış yazılar vardı.

Otur evlat hele şöyle, soluklan biraz.

Besmeleler çekerek kitabı açtı, içindekilerini incelemeye başladı.

Yaşlı amcaya Alas'ı sordum. Sen Alas'ı biliyor musun amca, dedim.

Evet, biliyorum evladım dedi.

Hiç konuştun mu onunla diye sordum.

Evet dedi.

Sorularıma kısa cevap veriyor, ekseriyetle kitapla ilgileniyordu.

Amca, Alas'ı çağırsan buraya gelir mi diye sordum.

Hayır evladım. Bu köye, cin aleminden olanların girmesi yasak. Burası mühürlü, benim yanıma bu köyde, hiç bir cin yaklaşamaz, dedi.

Peki siz nasıl konuşuyordunuz? Nasıl iletişim kuruyordunuz o zaman?

Çok eski arkadaşım o benim. Bende ondan bir parça, onda da benden bir parça var. Düşündüklerini düşünebiliyorum. O da düşünebiliyor, benim düşündüklerimi. Yüz yüze gelmeden bile, konuşuyoruz bir şekilde.

Kaç senedir arkadaşsınız amca?

En az 30 40 sene olmuştum dedi ve tekrar kitaba bakmaya devam etti.

Neyse dedim içimden. Kafam o kadar allak bullak ki, bu işin biran önce çözülmesini istiyordum artık.

Amca, niye ben dâhil oldum bu işe, hiç bir alakam olmadığı halde, dedim.

Kader... Kaderin böyle yazılmış. Hem bilemezsin, belkide direk seninle ilgilidir dedi.

Hiçbir şey anlamıyordum dediklerinde. Sorularıma kısa cevap veriyor ve tekrar kitaba yoğunlaşıyordu.

Kitabın içindeki yazıları ve kimin yazdığını sordum amcaya.

Elindeki kitabı kapattıktan sonra; Bu yazılar Arapça ve İbranice dilince yazılmış büyüler ve büyüleri bozmaya yarayacak duaların ve yöntemlerini içeriyor. Büyüyü kim yaptıysa, o yazmış olmalı.

Köyde yaşanmış olayları ve ne için büyü yapıldığını yazmışlar. Ne büyüsü yapıldığı ve büyüyü bozmak için gerekli yöntemler yazılı burada, dedi.

Üç Gölge Köyü ve Daha Niceleri 2Hikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin