Bölüm 27 - Part 3

177 16 0
                                    


Selam millet, Hayırlı Cuma'lar ☺️ Bugün günlerden Cuma ve ben geldim. ☺️Normalde bölümü akşamları atıyorum ama telefonum kırıldığı için bu imkânsız hâle geliyor bu yüzden gündüz fırsatım varken hemen atmak istedim. Bölüm paylaşım zamanı için kesin bir şey söyleyemeyeceğim çünkü bir şeyler çıkıyor ve aksamaya uğruyor. Cuma günleri bölümleri atacağımdan emin olabilirsiniz ama sabah, ama akşam Cuma günleri mutlaka bölüm gelecek. Evet, açıklamamı da yaptığıma göre bölümü bırakıyorum ve kaçıyorum ☺️


....&....&....&...

İnstagram;
Official hesap; Ekncoglusema
Hikaye hesabı; ladynoktahikayeleri


....&....&....&...

Devam eden diğer hikayelerim;

Hülle & Heyvbanû
İki hikayeme de göz atmayı unutmayın ☺️


Keyifli Okumalar 🌺


Oy vermeyi ve Yorum yapmayı unutmayın 🌺


Bölüm 27 - Part 3 

İki haftamı İzmir ve Muğla arasında geçirdikten sonra kalan iki haftamınilk haftasını önce Kaş, sonra Kemer, Alanya, Finike ve son olarak Manavgat'tageçirdim. Son hafta ise Mersin'e geçtim, ilk olarak Anamur'a gittim.

Anamur, ilinin sınırında yer alan en batısındaki . İsmi, "yel değirmeni" sözcüğünden türeyen Anemourion (Ανεμούριον), "rüzgârlı burun" anlamına gelmekte. , Anamur burnuna çok yakın ve sürekli rüzgâr alan bir noktada kurulmuş. Geçmişi antik çağlara uzanan ve sırasıyla , , ve 'in egemenliği altına giren Anamur, MÖ 333'te 'in doğu seferi sırasında 'na bağlanmış, bu dönemden sonra kentin adı "Anemurium" olarak anılmaya başlanılmış. Anemurium, antik kaynaklara göre "Rüzgârlı Burun" anlamına gelmekte. MÖ 1. yüzyıl'da , sonra egemenliğine giren Anamur, Bizanslılar zamanında yeniden inşa edilmiş. Daha sonra sırasıyla Arapların, Bizanslar'ın, Anadolu Selçukluların, yeniden Bizans'ın ve Kilikya Ermeni Krallığı'nın eline geçen Anamur, hükümdarı 'ın, 'i kıyı şehirlerinin alınmasıyla görevlendirmesi sonucu, 1228'de 'ın, 1243'te yeniden Kilikya Ermeni Krallığı'nın, daha sonra 1275'te 'nin ve 1471'de yönetimine geçmiş. Anamur 1869 yılında ilçe olmuş. 1867'de vilayetine bağlı Sancağı'nın bir kazası olan Anamur, 1877'de İçel Sancağı vilayeti'ne bağlanınca, Adana vilayeti İçel Sancağı'nın bir kazası durumuna gelmiş. Eski kaza merkezi bugünkü beldesinin Nasrettin ve Ortaköy mahalleleridir. Burada yıkık durumdaki eski bir devlet binası hala görülebilir. Sonraları daha iç ve yüksekçe bir bölge olan "Çorak", ilçe merkezi olmuş, adı "Anamur" olarak değiştirilirek, devlet daireleri ve birçok aile Çorak'a taşınmış. 1930 yılında eski hükûmet konağı binası Rum Ortodoks kilisesi yıkılarak yerine inşa edilmiş. Mimarı Ermeni bir ustaymış. Kumsalları, nesli tükenmek üzere olan deniz () yumurtlama alanı. Ayrıca deniz kıyısının ıssız ve kayalık olan kesimlerinde yaşamakta. Ormanlık alanları özellikle , , , , gibi ağaçlar ile , (), , (murt), ... gibi grubu bitkilerle kaplı. Ormanlarında , , , , ... gibi çeşitli yabanıl hayvanlar özgürce yaşamakta. Kıyıda İskele, Kale, Melleç, Ören plajı; iç kesimlere doğru Pullu Mesire yeri, Köşekbükü Mağarası yukarı kesimlerde ise yaylalar, ormanlık alanlar, görülmeye değer yerlerdir. Anamur Türkiye'de , , ve ile ünlü bir ilçedir. Güneyinde , batısında Antalya'nın , kuzeyinde Karaman'ın , kuzeydoğuda ve doğusunda ilçeleri vardır. Mersin il merkezine uzaklığı 239 km olup, Türkiye'de il merkezine en uzak ilçe konumunda bulunmakta.

DUHÂHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin