Bölüm 55 - Part 2

64 5 2
                                    

Bölüm 55 - Part 2

Birkaç dakika boyunca mutfakta kalıp geri odaya döndüğüm de Deste'nin Batıhan ağabeyime yemek yedirdiğini ve Batıhan ağabeyimin de bundan memnun olduğunu gördüm. Tekli koltuklarda oturan sevdiceğimin yanına gidip ayaklarının dibine kuruldum, bakışlarımı Deste ve Batıhan ağabeyim arasında gidip geliyordu.

"Ne oluyor?" diye fısıldayan ses ile bakışlarımı bana doğru eğilmiş olan sevdiceğime çevirdim.

"Yeni gelininiz hayırlı olsun." deyip kısıkça kıkırdadım. 

Gözlerini büyüterek önce bana sonra Batıhan ağabeyim ile Deste'ye baktı ve ardından da bakışlarına bana çevirip emin misin diyen gözlerle baktı. 

"Evet eminim, çaktırmıyorlar ama aralarında bir şey var gibi duruyor." dedim gülümseyerek.

"Hayırlısı olsun bakalım, umarım bir sıkıntı çıkmaz." dediğin de gülümsedim. 

"Eee Elvan sizin düğün ne zaman?" diye soran Meral teyze ile gözlerimi onlara doğru çevirdim.

"Vallahi düğünü yapacak mıyız o belli değil." dediğin de kaşlarımı kaldırarak baktım niye ki?

"Aaa neden ki?" diye sordu Meral teyze şaşkın bir şekilde bakarken.

"Batıhan'ın ayağı malum doktor on iki hafta kadar dinlenmesi gerekiyor eh düğüne de az bir zaman kaldı, ayağı müsait olmayacak." dediğin de aklıma dank eden şey ile hak verdim.

"Haklısın aslında anne, düğünü iptal etmemiz lazım. Ağabeyimin ayağı düzeldikten sonra yaparız." dedim araya girerek.

"Ya saçmalamayın benim için düğün mü iptal edeceksiniz? Yapıverin, ne olacak sanki ben de bir akşam koltuk değneği ile gezi veririm." dediğin de gözlerimi kısarak baktım ona.

"Ağabey,seninle karşılıklı oynamadan düğün mü yapacağız? İyileşirsin yaparız düğünü. Hem o zamana bakarsın belki çifte düğün gelir." deyip sırıttığım da gözleri kocaman oldu.

"Dide doğru söylüyor ağabey, hiç damadın ağabeyinin oynamadığı düğün mü olurmuş? O yüzden düğünü senin iyileşmenin sonrasına atabiliriz bizlik sıkıntı yok." dedi aslında onun memnun olmadığını biliyorum çünkü bir an önce aynı evde yaşamak istiyordu ama engel çıkmıştı. 

"Hem ev daha tamamlanmadı, evlensek bile aksaklıklar olacak." dedim bizim daireyi işaret ederek.

"Doğru dedin kızım, şimdi birkaç gün misafir gelir yapılamaz da misafirlerden sonra yeniden devam ederiz. Düğünü yapsak yetişmez en iyisi iptal edip daha sonra yapmak." diyerek beni onayladı Elvan annemde.

"Gönül teyze senin için bir sıkıntı olur mu düğünü ertelememiz?" diye sordu sevdiceğim teyzeme.

"Yok oğlum benim için neden sıkıntı olsun? Elvan'ım iyi düşünmüş, ağabeyinin de sapasağlam sizin düğününüzde olması iyi olur, hem zaten sizin daire tamamlanmamış dün ustayla konuştuğumuz da bazı sıkıntılar çıkmış gecikme olacakmış bu açıdan da düğün ileri tarihte olması iyi olacak. Ev tamamlanmadan düğün olsa düzeniniz bozuk olacak, bir orada bir burada siz de yıpranacaksanız, ev tamamlanır sizde temiz temiz kurulu bir düzene gelirsiniz." diyerek Elvan annemi onaylandığın da toplantıdan düğünün ertelenmesi kararı çıktı.

"Nikâh ne olacak peki?" diye sordu Tibet araya girerek, evet o kısmı düşünmemiştik.

"Nikâh olur, düğün ertelenir. Hem bir de düğünde nikâh faslı ile uğraşmamış olurlar." diyerek teyzem araya girince kafamı salladım.

DUHÂHikayelerin yaşadığı yer. Şimdi keşfedin